Autor: Cristina Sauciuc
Piața muncii este una dinamică, de aceea este normal ca angajații să schimbe, la anumite intervale de timp și din diferite motive, companiile la care lucrează. Diversitatea, schimbul de personal și idei sunt avantajoase și pentru firmă. Bineînțeles, un antreprenor își va dori întotdeauna să-și țină aproape oamenii de calitate. De asemenea, sunt și unii angajați care preferă comoditatea zonei de confort și nu doresc să caute o schimbare. Fiecare firmă are însă datoria de a încerca să transforme procesul de acomodare al noilor angajați în unul cât mai plăcut.
Un plus de încredere pentru cei mai noi membri ai echipei
Anumite activități din firmă sau mobilitatea personalului vor impune căutarea de noi angajați. Integrarea acestora în echipa deja existentă va fi responsabilitatea ta. Trebuie să te asiguri că orice nou membru al echipei va înțelege sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească. De asemenea, trebuie să-i prezinți modul de lucru, ritmul și rolul fiecărui membru din echipă. Fără sprijin din partea conducerii, membrii noi pot întâmpina dificultăți în încercarea de a se integra într-un grup deja bine coagulat. Există însă unele metode prin care poți face prima perioadă a noului angajat cât mai plăcută în firma ta.
1.Echipament
Un echipament specific pentru toți angajații unei firme poate crea o legătură între aceștia. Echipamentul poate fi format din tricouri, bluze, șepci care să aibă logo-ul sau numele firmei imprimate. Purtarea acestora nu trebuie să fie o regulă. Totuși, ai putea, de exemplu, să organizezi o dată pe an ziua firmei, iar toți angajații să poarte hainele primite. Dacă natura meseriei o impune, trebuie să le oferi și echipament de protecție. Cască, bocanci, salopete, acestea sunt elementele vestimentare pe care trebuie să le asiguri angajaților.
2. Card pentru tichete de masă
Noul angajat nu trebuie să se acomodeze numai cu noul mediu de muncă, ci și cu alte aspecte. Acesta a ales firma ta datorită beneficiilor pe care le-ai prezentat. De aceea, în pachetul de bun-venit își poate găsi un loc și cardul pentru tichete de masă. Folosirea acestei variante, de carduri pentru tichete de masă de pe pluxee.ro, este una eficientă. Alimentarea cardurilor va putea fi mai ușor de urmărit și de către tine și echipa care se ocupă de contabilitate. De asemenea, varianta folosirii unui card va fi apreciată de angajații tăi. Acesta este mai avantajos decât tichetele clasice. Oricum, orice angajat trebuie să aibă asigurată hrana pe parcursul unei zile de muncă, încă din primele momente petrecute în firmă. De aceea, introducerea cardului în pachetul de bun-venit poate fi o idee bună.
3. Pix și agendă
Chiar dacă trăim în era tehnologiei, mulți oameni încă preferă să își ia notițele într-o manieră clasică. De aceea, un pix și o agendă cu numele firmei sunt obiecte care pot compune pachetul de bun-venit.
4. Voucher cadou
Ca o atenție de bun-venit, un voucher cadou poate fi o alegere potrivită. Îi poți oferi angajatului un voucher pentru a-l folosi în achiziționarea de articole vestimentare sau obiecte folositoare pentru viitoarea poziție pe care o va ocupa în firmă.
Așadar, este important să te asiguri că noii angajați din firmă vor reuși să se acomodeze rapid cu noul mediul de lucru!
Poză de Sora Shimazaki pe Pexels.com
Autor: Cristina Sauciuc
27 February 2024