Cum Să Realizezi Un CV

Încă dinainte de a-ți începe viața profesională și activitatea în câmpul de muncă din România, numai gândul de a realiza un CV adecvat îți poate tăia tot entuziasmul.

Această sarcină poate părea dificilă la început, dar nu-ți fie teamă, OLX este la dispoziția ta! Platforma se află la conducere din punct de vedere al industriei muncii manuale, și aici poți găsi tot ce ai nevoie, de la sfaturi și ghiduri până la miile de oferte de joburi disponibile la un clic distanță.

Am întocmit acest ghid cuprinzător și am adăugat câteva sfaturi utile pentru a te ajuta să-ți creezi sau îmbunătățești CV-ul și să-ți asiguri cele mai mari șanse la următorul tău interviu de angajare.

Click aici pentru a găsi noul tău loc de muncă

Ce Este Mai Exact Un CV

Ca să înțelegem mai bine de ce ai nevoie de un CV bun, hai să vedem întâi ce înseamnă acesta.

Curriculum Vitae, sau CV-ul, este o colecție de date personale prin care îi poți dovedi abilitățile tale viitorului angajator și îl poți convinge că tu ești persoana potrivită pentru job.

Deși acest document reflectă realizările și experiențele tale de până acum, el trebuie realizat totuși după un anumit standard și de obicei conține mai multe categorii ordonate strategic:

  • Date Personale
  • Experiență Profesională
  • Educație
  • Competențe/Abilități
  • Obiectiv Profesional

Ce Trebuie Să Ai În Vedere Când Realizezi Un CV

Înainte de a pătrunde în fiecare categorie în parte și a te sfătui ce să scrii, este de asemenea important să ții cont de faptul că, oricât de potrivit ai fi pentru job, CV-ul tău va fi luat în considerare dacă împlinește următorii factori:

Acuratețe

Acesta este unul dintre cei mai importanți factori de luat in considerare, întrucât îi va comunica angajatorului dacă ai dat dovadă de o atenție minuțioasă în realizarea CV-ului sau dacă l-ai dat gata în câteva minute.

Verifică-ți CV-ul de mai multe ori pentru a te asigura că toate datele sunt corecte, precise și mai ales asigură-te că documentul tău este de nota 10 din punct de vedere gramatical.

Structură

Felul în care îți structurezi documentul este de asemenea important, iar de cele mai multe ori datele trebuie așezate cronologic de la cea mai recentă informație către cele mai vechi.

Încearcă să-ți concentrezi informatiile într-un mod cât mai clar și concis, astfel încât să nu-ți aglomerezi CV-ul cu exprimări pompoase sau repetări inutile.

Acordă atenție și formatării documentului, deoarece acesta nu ar trebui să depășească 2 pagini, să conțină diferențe de font sau culoare, și nici o dimensiune a textului mai mare de 10-12. De asemenea, folosește subtitluri pentru a organiza mai bine datele, și nu folosi dimensiuni mai mari de 13-14 în acest caz.

Relevanță

Un alt factor crucial este relevanța informațiilor furnizate. Recrutorii primesc sute de CV-uri zilnic, prin urmare, se ghidează după un set destul de strict de abilități și competențe pentru a alege cei mai potriviți candidați. O abundență de alte informații fără nicio relevanță nu va face decât să îi îngreuneze munca riscând să te descalifice.

Așadar, chiar dacă poate fi tentant să menționezi absolut fiecare realizare sau experiență din viața ta în CV, cel mai bine este să le selectezi doar pe cele care au legătură cu jobul pentru care aplici.

Profesionalism

Deși poate părea că nu e mare lucru, impresia pe care o lași recrutorului te poate duce departe…sau descalifica imediat.

Ce înseamnă să arăți profesionalitate? Păi se poate referi la mai multe lucruri. De exemplu, dacă decizi să afișezi o fotografie în CV, se poate referi la alegerea unei fotografii de CV realizată într-o manieră adecvată în care apari doar tu în focus și bine îmbrăcat, în loc să folosești un selfie cu alți prieteni și animale în vacanță sau la bar.

De asemenea, adresa de email pe care o folosești nu poate fi aceeași pe care ai creat-o acum 10 ani pentru jocurile de pe calculator, ci trebuie să îți conțină doar numele fără superlative, alinturi sau alte adăugări.

Foarte bine! Acum că știi factorii de care trebuie să ții cont în realizarea CV-ului tău, hai sa trecem la treabă.

Ce Trebuie Să Scrii Într-un CV

  1. Date Personale

Prima categorie și teoretic cea mai ușoară este cea a datelor personale. Aici se găsesc neapărat informațiile de contact, adică numărul de telefon și adresa de email. Pe lângă acestea, trebuie să îți incluzi numele complet din buletin precum și vârsta sau data de naștere.

În mod opțional, poți include și o poză cu tine atâta timp cât ai grijă să ofere o impresie profesională a ta, iar dacă postul pentru care aplici o cere, este posibil să incluzi și adresa de reședință sau chiar link-ul către o rețea socială de-a ta.

  1. Experiență Profesională

Un element cheie în ochii angajatorilor poate fi experiența ta profesională, dacă știi cum să o evidențiezi. Nu-ți face griji dacă nu ai foarte multă experiență profesională sau deloc, pentru că în acest caz poți obține un efect similar prin accentuarea activităților de formare sau de voluntariat.

Poți menționa numele fiecărei firme pentru care ai lucrat, adăugând câteva informații precum sectorul sau industria în care procesează și bineînțeles neapărat perioada de timp în care ai lucrat acolo.

Este bine să adaugi și câteva din responsabilitățile acelui post, și dacă ai obținut vreo realizare sau un premiu pentru performanțele tale, cu siguranță te va ajuta să faci o impresie bună!

  1. Educație

În funcție de fiecare, aceasta este categoria în care poți avea foarte multe sau foarte puține puncte de adăugat.

Dacă trecutul tău academic este unul bogat și ești mândru deținător al mai multor diplome de facultate, master sau mai mult, poți tăia din listă studiile mai puțin relevante.

Iar dacă ești într-o situație în care nu știi ce să adaugi pe lângă liceul pe care l-ai urmat, folosește-te și de alte informații extracurriculare.

Pe lângă numele instituției, locația și perioada în care ai studiat acolo, poți menționa burse câștigate, schimburi de experiențe, voluntariat, cursuri de formare extracuricculare, internship-uri, diplome și alte astfel de activități în urma cărora ai învățat ceva relevant.

Dacă nu duci lipsă de informații în această secțiune, și totuși ai și multe experiențe dobândite înafara instituțiilor oficiale de învățământ, poți crea o secțiune proprie numită “Activități Extracuricculare”.

  1. Abilități

O altă șansă de a-i impresiona pe angajatori se regăsește în abilitățile sau competențele tale. Aici poți menționa multe puncte, în funcție de domeniul pe care te axezi.

Dacă pentru jobul tău este important să cunoști limbi străine, poți adăuga nivelul tău de cunoștințe în referință cu standardele lingvistice pentru fiecare limbă pe care o cunoști:

  • A1, A2 – Începător
  • B1, B2 – Intermediar
  • C1, C2 – Avansat

În schimb, dacă te axezi mai mult pe competențe digitale precum procesarea datelor și documentelor sau din domeniul informaticii, poți enumera abilitățile precum expertiza în pachetul Microsoft Office sau alte programe similare.

Bineînțeles, aici pot fi adăugate și abilități transferabile cum ar fi: comunicarea, lucrul în echipă, atenția la detalii, organizarea timpului, sau multitasking-ul.

Ai în vedere faptul că trebuie să fii cât se poate de sincer legat de abilitățile tale, pentru că a minți nu te va duce nicăieri și decât îți va micșora șansele de reușită.

  1. Obiectiv Profesional

Această categorie este destul de flexibilă, în sensul că poate fi întâlnită în mai multe forme, la final sau începutul CV-ului și chiar sub o altă denumire, cum ar fi “Despre mine”.

Dar ce ar trebui să scrii aici? Este simplu! Începe prin a evidenția obiectivul tău pe termen lung, anume ce îți dorești să obții prin acest job: să avansezi în carieră, să dobândești un nivel mai ridicat de cunoștințe, să te specializezi într-un anumit domeniu etc.

Alte informații pe care le poți adăuga aici sunt o mică descriere a ta ca angajat. De exemplu, poți spune:

“Sunt o persoană comunicativă și dedicată muncii pe care o fac. Mă motivează să știu că la finalul zilei performanța mea a fost optimă și să îmi pot observa progresul profesional prin rezultatele aduse firmei.”

De asemenea, dacă pe parcursul activității tale în câmpul muncii tale ai dobândit un titlu sau o sumă impresionantă de experiență într-un domeniu specific și relevant pentru jobul la care aplici, te poate ajuta să evidențiezi asta aici. De exemplu:

De aproximativ 10 ani lucrez în industria x și am fost promovat pentru realizările mele profesionale la poziția de conducere a departamentului meu. Comunicarea a devenit punctul meu forte datorită poziției pe care am dobândit-o”.

Concluzie

Uită-te la tine! Deja ai toate cunoștințele necesare pentru a realiza cel mai bun CV și a-ți impresiona angajatorul. Și nu uita, pe OLX, pe lângă informații, idei și sfaturi, poți găsi mii și mii de oferte de joburi, în orice domeniu.

Urmează sfaturile noastre pentru a realiza cel mai bun CV și spune-ne cum a decurs totul. Iți ținem pumnii!

CV
Comentarii (0)
Adauga comentariu