COMPETENT

Bani buni cu un loc de muncă în call-center: avantaje și posibile compromisuri la care sa te aștepți

6 November 2018
Array

Autor:

Un job într-un call-center nu înseamnă doar să vorbești toată ziua la telefon, ci implică și alte responsabilități, în funcție de departamentul în care vei lucra. Chiar dacă puțini ar numi acest loc de muncă drept „jobul de vis“, oportunitățile de viitor pe care le poți avea ca agent call-center pot fi semnificative, mai ales dacă poți să gestionezi posibilele dezavantaje cu care te vei confrunta.

Cel mai probabil ai auzit deja de la alți colegi sau prieteni povești despre ce înseamnă să lucrezi într-un call-center și e drept că fiecare companie are particularitățile sale. Însă, în general, există câteva avantaje care te-ar putea convinge, dar și compromisuri pe care s-ar putea să le faci odată ce te-ai angajat.

Avantajele unui job in call-center

Chiar dacă ai ezita la început să lucrezi ca agent call-center, un astfel de job poate fi o alegere mai bună decât ai putea crede. Iată de ce:

  • Nu trebuie să ai experiență. Multe companii nu îți cer să ai experiență anterioară, cel mai probabil și pentru că cei mai mulți angajați sunt tineri care au terminat studiile sau vor să obțină bani în plus pe durata studiilor. Așa că dacă te regăsești în această descriere, un job în call-center poate fi șansa ta să obții experiența necesară ca mai apoi să te angajezi într-o companie mai mare.
  • Salariul este mai mare decât pentru alte poziții de entry-level. Față de alte domenii unde ți se cere experiență sau salariul de început este destul de mic, ca agent call-center poți să câștigi mai mulți bani. Poți să obții un salariu mai mare dacă știi și alte limbi străine.
  • O să ai un program de lucru flexibil. Programul de lucru este în general part-time, de 4 sau 6 ore pe zi, în ture de dimineață sau de seară. Așa că poți să îți programezi turele în funcție de programul de la facultate fără să îți faci griji că nu ai timp să te pregătești pentru examen.
  • O să prinzi experiență din mers. Agențiile de call-center investesc de la bun început în pregătirea ta prin programe de training. Acestea te vor învăța cum să comunici la telefon cu clienții, cum să lucrezi pe programele de CRM Service (Customer Relationship Management) sau Data-Entry și cum să rezolvi mai multe task-uri în timp cât vorbești la telefon cu clienții.
  • Poți să promovezi într-un timp scurt. Secretul este să ai spirit de echipă, să înveți rapid și să îți faci treaba cât mai bine, astfel încât să promovezi pe o poziție de team lider, coordonator de departament sau chiar director zonal. Ține cont și că această promovare nu înseamnă doar un salariu mai mare, ci și mai multe responsabilități. Ulterior, această experiență pe care ai acumulat-o te va ajuta la alte joburi.
  • Te poți angaja rapid pe o altă poziție. Așa cum am menționat anterior, un job în call center este o oportunitate să avansezi în carieră, chiar dacă nu ai experiență anterioară. În afara de poziția de team lider, poți să ai acces și la alte poziții din alte departamente în cadrul aceleiași companii.
  • O să îți îmbunătățești abilitățile de comunicare. Poți să primești sute de apeluri de zi, iar fiecare persoană cu care vei vorbi are o altă personalitate. Acest lucru este o oportunitate pentru tine să înveți cum să comunici cât mai bine cu fiecare client în parte și să îți dezvolți capacitățile de comunicare.
  • O să lucrezi într-un birou grozav. Multe agenții de call-center sunt multinaționale care au un buget suficient ca să îți ofere cele mai bune condiții de lucru. Iar asta înseamnă că vei lucra într-un birou echipat cu zone de relaxare, săli de joacă sau de gimnastică, un bufet plin cu gustări și fructe, dar și multe alte beneficii.
  • Lucrezi într-o echipă tânără. Cum majoritatea colegilor sunt tineri ca și tine, vei reuși să te integrezi ușor în echipă și să găsiți subiecte comune despre care să vorbiți.
  • Poți să te îmbraci cum vrei tu. Codul vestimentar este informal, mai ales pentru că nu ești nevoit să te întâlnești față în față cu clienții. Așa că poți să porți hainele în care tu te simți cel mai bine, atât timp cât te îmbraci decent.
  • Munca s-a încheiat odată ce ai plecat de la birou. Spre deosebire de alte job-uri unde poți să primești un mail de la client imediat cum ai terminat programul de lucru, ca agent call center nu vei fi nevoit să răspunzi la telefoane în afara programului de lucru.
  • Nu o să vorbești toată ziua doar la telefon. Nu îți închipui că o să stai toată ziua cu telefonul în mână. O să poți vorbi cu ceilalți colegi nu doar în pauza de masă, ci și între apeluri, mai ales că birourile sunt apropiate unul de celălalt.

Dacă îți sună bine un job în call-center, vezi toate ofertele proaspete de pe OLX, aici.

Posibile compromisuri de care trebuie să ții cont

Ca orice alt job, meseria de call-center vine atât cu avantajele pe care ți le-am prezentat mai sus, dar și cu câteva situații mai puțin plăcute de care trebuie să ții cont atunci când cauți un loc de muncă în call-center:

  • O să lucrezi și noaptea. Există agenții de call-center care lucrează cu clienți din toată lumea, iar asta înseamnă că va trebui să faci și ture de noapte pentru clienții care se află pe un alt fus orar (ex. America, China).
  • O să lucrezi și în weekend-uri. Pentru majoritatea agențiilor de call center, zilele de odihnă nu sunt neapărat în weekend. Programul de lucru nu este stabilit după programul clasic de luni până vineri, așa că zilele libere nu o să fie mereu sâmbăta și duminica, ci și în timpul săptămânii.
  • Este obligatoriu să fii înlocuit în orice pauză de care ai nevoie. În orice moment trebuie să existe agenți care să răspundă la telefon, așa că trebuie să îți iei pauze în baza unui program prestabilit.
  • Poți da de situații neplăcute și stresante. Stresul apare de cele mai multe ori din cauza clienților cu care trebuie să vorbești la telefon.
  • Vei da de persoane care sunt furioase, altele care sunt nepoliticoase și altele care pur și simplu, oricât de multe explicații le-ai da, par să nu înțeleagă despre ce vorbești.

Meseria de agent call-center poate să pară dificilă uneori, mai ales atunci când te lovești de clienți nervoși, însă ce-i drept același lucru este valabil și pentru multe alte profesii. Vezi ce locuri de muncă în call-center găsești pe OLX!

Array

Autor:
6 November 2018

Ultima editare: 15 May 2020

Ultimele locuri de munca de pe OLX

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

42 − = 41

Alte articole