Autor: Sorina Priceputu and Alves Lucas
Cultura organizației este un element esențial în viața oricărei companii. Indiferent de dimensiunile acesteia, trebuie să existe mereu o concentrare asupra angajaților, deoarece ei reușesc să aducă succesul unei organizații. Ce se întâmplă atunci când încrederea este pusă la încercare sau chiar există semne clare că aceasta nu mai există? Angajații se vor retrage, iar compania va pierde talent de top, care nu se mai regăsește în valorile promovate de aceasta. Iată greșelile care pot compromite încrederea angajaților în orice organizație:
Comunicarea neclară
De multe ori, din pozițiile de management sau de supervizare, este mai greu să-ți dai seama atunci când anumite mesaje și cerințe nu sunt înțelese destul de clar. Angajații pot primi indicații despre ceea ce trebuie să facă pe postul lor, însă este nevoie de comunicare clară și transparentă. De exemplu, dacă unul dintre angajați înțelege greșit cerința managerului, se întâmplă ca felul în care a fost comunicată să nu conțină suficiente date esențiale.
Dacă, în nenumărate rânduri, angajatul nu își poate face treaba cu succes, cu ajutorul uneltelor și informațiilor primite de la angajator, încrederea sa va începe să slăbească. Niciun angajat nu-și dorește să facă o treabă sub așteptări, dar, atunci când nu este responsabil în totalitate, este tot mai complicat să ducă la bun sfârșit un proiect mai lung sau un simplu task.
Promisiunile neîndeplinite
Angajatorii care au planuri mari de viitor sau vor să pună în aplicare noi oportunități pentru angajați trebuie să se ferească de promisiunile neîndeplinite. Există o diferență între a propune măsuri, schimbări sau beneficii și a le implementa. Evită să faci astfel de premoniții, dacă nu știi că ai resursele necesare să-ți pui viziunea în practică.
Pentru a evita pierderea încrederii, oferă un timeline cât mai bine structurat, cu pași concreți spre schimbare. De exemplu, dacă vrei să oferi o mărire de salariu, stabilește exact termenii pe care vrei să-i urmezi. De la condițiile pe care ar trebui să le îndeplinească angajații, la intervalul de timp exact în care vrei să vezi aceste planuri puse în practică. Aceste detalii sunt importante, dar este nevoie să te implici sută la sută în respectarea promisiunilor. Așadar, nu le oferi decât atunci când ai o idee clară despre cum vor evolua lucrurile și pe care poți să o împărtășești cu angajații.
Schimbările dese și bruște
Un stil de muncă echilibrat are nevoie de o fundație cât mai sigură. De aceea, schimbările dese și bruște pot duce la dubii și la deteriorarea încrederii pe care o au angajații. Chiar dacă flexibilitatea a devenit un element cheie al muncii în momentul actual, orice schimbare trebuie anunțată și cântărită la adevărata ei valoare. Analizează nevoile pe care le are compania și câte măsuri pot fi tolerate mai ușor de către întregul colectiv. În acest fel, nu vei mai risca să creezi dezechilibru în programul și spațiul de lucru.
De asemenea, ține cont de felul în care angajații preferă să muncească. O rutină afectată de schimbări dese și neașteptate poate duce la scăderea productivității și la nemulțumiri în rândul angajaților. Încrederea are și ea de suferit, deoarece organizația poate da semne că nu se află pe un drum stabil. Pentru a nu ridica prea multe semne de întrebare în rândul colectivului, gestionează cu tact schimbările implementate și alege-le doar pe cele strict necesare, în decursul unui an.
Depărtarea față de cultura organizației
Încă de la primele interviuri, angajații înțeleg direcția în care se îndreaptă compania și fac tot posibilul să-și alinieze așteptările cu cele generale. Însă, dacă, în timp, cultura organizației se îndepărtează de cea promovată în prima perioadă de la angajare, colectivul va începe să-și piardă încrederea, în special în ceea ce privește autenticitatea managementului și corectitudinea deciziilor luate.
Când o companie nu mai poate respecta ceea ce o caracterizează, iar conducerea ia decizii impulsive și schimbătoare, mediul de lucru se află în mod constant pe ape tulburi. De aceea, este important ca organizația să aibă o misiune cât mai clară și o cultură care să pună în centru angajații. Doar astfel se pot consolida încrederea pe termen lung și încurajarea angajaților să se dezvolte la locul de muncă.
Gestionarea ineficientă a conflictelor
Conflictele la locul de muncă sunt aproape inevitabile, iar felul în care acestea sunt gestionate va lăsa o amprentă importantă asupra nivelului de încredere al angajaților. Conflictele care apar între colegi sau între angajați și superiori trebuie rezolvate cu empatie, comunicare asertivă și concentrare asupra soluțiilor benefice pe termen lung.
Este recomandat ca managerii și supervizorii să cunoască personalitatea angajaților cu care interacționează zilnic, motiv pentru care poți organiza discuții, întâlniri sau teste de personalitate, care să ajute la crearea unui echilibru. Pentru a păstra încrederea colectivului, managementul trebuie să depună eforturi reale în aceste aspecte. De asemenea, o echipă puternică în cadrul departamentului de resurse umane poate gestiona cu succes situațiile care apar în timp.
Publica 👉aici anuntul tau, pentru a gasi talent de top pentru organizatia ta.
Mediul de lucru rigid și programul strict
Momentan, o mare parte dintre angajați se orientează spre joburi care le oferă flexibilitate și un mediu de lucru cât mai relaxat. Într-o companie în care aceste valori sunt promovate în timpul procesului de recrutare, dar uitate ulterior, pierderea încrederii va apărea la scurt timp. Angajații au nevoie de înțelegere și de un mediu de lucru care să le îndeplinească nevoile personale și pe cele profesionale. Flexibilitatea a devenit o necesitate în momentul actual, odată cu nevoia de inovație, resimțită la nivel global.
Un program foarte strict, care îi îngrădește pe angajați, poate deveni cu ușurință problematic. Din această cauză, salariații își vor dori să caute alte oportunități. De asemenea, odată ce aceștia își pun încrederea în angajator, iar practica este diferită de promisiunile teoretice, nu se vor mai simți la fel de confortabil la job. Crearea unui mediu cât mai plăcut ajută organizația să ofere un mesaj clar, acela că nevoile angajaților vor fi mereu pe primul loc. Acest lucru clădește încrederea, dar oferă și promisiunea că locul actual de muncă este cel care poate contribui la o viață împlinită.
Greșelile făcute în cadrul companiilor pot fi reparate, pentru a recâștiga încrederea angajaților. Este important să poți identifica aspectele pe care vrei să le eviți și să consolidezi legătura pe care colectivul o are față de mediul de lucru. Asigură-te că ceri mereu feedback și că există o bază de comunicare puternică între membrii echipei tale.
Sursa foto: Shutterstock.com
Autor: Sorina Priceputu and Alves Lucas
22 October 2021
Ultima editare: 26 October 2021