Autor: Alves Lucas
În ultimii ani, nevoia tot mai mare pentru servicii profesionale de curățenie a dus la creșterea numărului de oferte de angajare în acest domeniu. Curățenia impecabilă cere multă pricepere și o atenție deosebită la detalii, abilități care nu sunt la îndemâna oricui. Indiferent dacă vorbim despre locuințe particulare, despre spații de birouri sau despre hoteluri, câtă vreme ai calitățile necesare unei menajere, poți să te pui pe căutat anunțuri pentru acest job.
Jobul de menajeră nu este deloc ușor, așa că vei avea de îndeplinit multe alte condiții pe lângă cea de a-ți face treaba bine. De exemplu, dacă vei lucra într-o casă, va trebui să inspiri încredere întregii familii încă de la început. Ca menajeră într-un spațiu de lucru, va trebui să fii nu doar îndemânatică și pricepută, ci și foarte rapidă.
Indiferent unde ai mai lucrat până acum, pentru a avea siguranța că te califici drept candidat la jobul de menajeră, trebuie să ai un CV cât mai convingător. Dacă nu știi exact cum să-l redactezi, citește articolul nostru despre pașii necesari completării CV-ului după formatul EuroPass.
Dacă îți sună bine un job de menajeră, vezi toate ofertele proaspete de pe OLX, aici.
Ce informații treci în introducere
Cum îți descrii experiența profesională
Ce știe să facă o menajeră și ce calități îi trebuie
Ce informații treci în introducere
Dacă vrei să pleci la drum cu șanse bune pentru a obține acest job, completează cu atenție datele personale din CV. Numele, prenumele, data nașterii și adresa sunt informații esențiale care spun totul despre identitatea ta. Totuși, poți adăuga și o fotografie, pentru ca potențialul angajator să facă legătura mai rapid între datele din CV și persoana sosită la interviu. Dacă tot vorbim despre un interviu, asigură-te că ești chemată la discuția despre o eventuală angajare completând corect numărul de telefon și adresa de mail.
Ce scrii în secțiunea Obiectiv Personal
Vei găsi această secțiune imediat după cea în care ai introdus datele personale. De felul în care o completezi depinde o mare parte a șanselor ca angajatorul să te sune. Rubrica Obiectivul Personal va trebui să conțină detalii convingătoare despre experiența ta, despre calitățile de care ai dat dovadă în trecut și despre cum poți să folosești toate acestea la noul job. Iată care sunt rolurile pe care le poți îndeplini ca menajeră, în funcție de obiectivul în care vrei să-ți desfășori activitatea.
Pentru o menajeră internă:
„Menajeră de încredere, ofer servicii de curățenie generală și de întreținere a casei. Persoană harnică și punctuală, am o fire comunicativă și sunt atentă la detalii. Flexibilitatea programului de lucru și atitudinea deschisă mă recomandă pentru familiile numeroase‟.
Pentru o menajeră la hotel:
„Menajeră serioasă, cu experiență în domeniul hotelier, am rigurozitatea, îndemânarea și rezistența fizică necesare îndeplinirii acestui post. Fire comunicativă și orientată către client, doresc angajare în hotel sau în pensiune. În anul 2016, am fost desemnată „angajatul lunii” la hotelul „Arizona” și pot oferi scrisori de recomandare‟.
Cum îți descrii experiența profesională
Înainte să-ți demonstrezi calitățile de menajeră direct prin rezultatele muncii tale, va trebui să atragi un potențial angajator cu o descriere a experienței pe care ai dobândit-o. Astfel, CV-ul tău va trebui să evidențieze nu doar ceea ce știi să faci, ci și competențele pe care le-ai acumulat de-a lungul activității tale profesionale.
Concentrează-te pe acea parte din experiența ta care va cântări cel mai mult în ochii viitorului șef, dar nu exagera în legătură cu atribuțiile pe care le-ai avut la fostele joburi. Primul loc de muncă pe care îl vei trece în CV va fi cel mai recent pe care l-ai avut, pentru ca departamentul de resurse umane al angajatorului să fie pus la curent cu activitatea ta din ultimul timp. Iată un exemplu concret al unui CV completat corespunzător:
Pentru o fostă menajeră internă:
Perioada: Septembrie 2013 – ianuarie 2019
Poziția ocupată: Menajeră internă
Angajator și adresă: Familia Mihai și Alina Ionescu, București, Strada Lalelelor, nr. 12, sector 3, București, România, Tel: (+40) 21 339 123 647
Activități și responsabilități:
Aspirarea covoarelor și lustruirea podelelor
Ștergerea prafului de pe mobilier
Îndepărtarea petelor de pe materialele textile
Spălarea rufelor
Spălarea lenjeriei de pat
Întreținerea spațiilor verzi
Întreținerea plantelor de interior
Servirea mesei
Spălarea vaselor
Curățarea frigiderului
Curățarea sertarelor
Strângerea gunoiului și pregătirea lui pentru colectare
Menținerea curățeniei electrocasnicelor
Aprovizionarea cu produse de igienă și gestionarea necesarului pentru curățenie
Pentru o fostă menajeră în clădiri de birouri:
Perioada: Decembrie 2015 – prezent
Poziția ocupată: menajeră
Angajator și adresă: Cleaning Company, Bulevardul Unirii, nr. 6, sector 3, București, România, Tel: (+40) 21 637 022 647
Activități și responsabilități:
Curățarea podelelor și a ferestrelor
Îndepărtarea prafului de pe mobilier și de pe echipamentele tehnice
Menținerea curățeniei în birouri și în sălile de ședințe
Menținerea curățeniei în lobby
Menținerea curățeniei toaletei și a bucătăriei
Gestionarea și întreținerea stocului de produse necesare igienei la toaletă
Spălarea vaselor
Curățarea electrocasnicelor de folosință comună
Colectarea deșeurilor și îndepărtarea lor
Menținerea contactului permanent cu departamentul tehnic
Ce știe să facă o menajeră și ce calități îi trebuie
Dacă îți place să vezi casa strălucind de curățenie în fiecare zi și dacă ai obișnuința efortului fizic, nu vei avea probleme să te acomodezi la job. Totuși, o menajeră apreciată din plin are nevoie de mai mult, iar hărnicia trebuie întregită de amabilitate și de foarte multă seriozitate. Nu ai nevoie de studii superioare pentru a fi menajeră, dar nu ți-ar strica să știi câte puțin din toate, pentru că profilul clienților este foarte diferit.
Este foarte probabil ca jobul tău să vină la pachet cu anumite responsabilități pe care nu le-ai mai avut până acum. Chiar dacă nu vei fi neapărat babysitter, ai putea fi nevoită să scoți copiii la plimbare sau să le pregătești pachețelul pentru la școală. De asemenea, există probabilitatea ca din când în când să acorzi asistență la îngrijirea unui bătrân.Toate acestea le vei negocia încă de la angajare, în funcție de pretențiile salariale. Iată cele mai importante însușiri ale unei menajere:
Profesionale:
- punctualitate;
- eficiență;
- atenție la detalii;
- perseverență;
- rezistență fizică;
- simț de răspundere.
Comunicaționale:
- ținută îngrijită;
- atitudine prietenoasă;
- fire calmă;
- discreție;
- onestitate;
- flexibilitate.
Extra:
- absența obiceiului de a fuma;
- atitudine deschisă față de copiii mici;
- maleabilitate în relația cu vârstnicii;
- toleranță față de animalele de casă;
- cunoașterea unei limbi străine;
- disponibilitatea de a face deplasări alături de familie.
Dacă vrei să afli mai multe informații despre meseria pe care ai ales-o, intră pe OLX.ro, unde vei găsi nu doar articole interesante, ci și joburi pe măsura așteptărilor tale. Îți ținem pumnii la interviu!
Sursa foto: Shutterstock
Autor: Alves Lucas
1 February 2019