COMPETENT

Ce trebuie să scrii într-un CV dacă vrei să obții rapid un job de menajeră. Model și exemple

1 February 2019
Array

Autor:

În ultimii ani, nevoia tot mai mare pentru servicii profesionale de curățenie a dus la creșterea numărului de oferte de angajare în acest domeniu. Curățenia impecabilă cere multă pricepere și o atenție deosebită la detalii, abilități care nu sunt la îndemâna oricui. Indiferent dacă vorbim despre locuințe particulare, despre spații de birouri sau despre hoteluri, câtă vreme ai calitățile necesare unei menajere, poți să te pui pe căutat anunțuri pentru acest job.

Jobul de menajeră nu este deloc ușor, așa că vei avea de îndeplinit multe alte condiții pe lângă cea de a-ți face treaba bine. De exemplu, dacă vei lucra într-o casă, va trebui să inspiri încredere întregii familii încă de la început. Ca menajeră într-un spațiu de lucru, va trebui să fii nu doar îndemânatică și pricepută, ci și foarte rapidă.

Indiferent unde ai mai lucrat până acum, pentru a avea siguranța că te califici drept candidat la jobul de menajeră, trebuie să ai un CV cât mai convingător. Dacă nu știi exact cum să-l redactezi, citește articolul nostru despre pașii necesari completării CV-ului după formatul EuroPass.

Dacă îți sună bine un job de menajeră, vezi toate ofertele proaspete de pe OLX, aici.

Ce informații treci în introducere
Cum îți descrii experiența profesională
Ce știe să facă o menajeră și ce calități îi trebuie

Ce informații treci în introducere

Dacă vrei să pleci la drum cu șanse bune pentru a obține acest job, completează cu atenție datele personale din CV. Numele, prenumele, data nașterii și adresa sunt informații esențiale care spun totul despre identitatea ta. Totuși, poți adăuga și o fotografie, pentru ca potențialul angajator să facă legătura mai rapid între datele din CV și persoana sosită la interviu. Dacă tot vorbim despre un interviu, asigură-te că ești chemată la discuția despre o eventuală angajare completând corect numărul de telefon și adresa de mail.

Ce scrii în secțiunea Obiectiv Personal

Vei găsi această secțiune imediat după cea în care ai introdus datele personale. De felul în care o completezi depinde o mare parte a șanselor ca angajatorul să te sune. Rubrica Obiectivul Personal va trebui să conțină detalii convingătoare despre experiența ta, despre calitățile de care ai dat dovadă în trecut și despre cum poți să folosești toate acestea la noul job.  Iată care sunt rolurile pe care le poți îndeplini ca menajeră, în funcție de obiectivul în care vrei să-ți desfășori activitatea.

Pentru o menajeră internă:

Menajeră de încredere, ofer servicii de curățenie generală și de întreținere a casei. Persoană harnică și punctuală, am o fire comunicativă și sunt atentă la detalii. Flexibilitatea programului de lucru și atitudinea deschisă mă recomandă pentru familiile numeroase.

Pentru o menajeră la hotel:

Menajeră serioasă, cu experiență în domeniul hotelier, am rigurozitatea, îndemânarea și rezistența fizică necesare îndeplinirii acestui post. Fire comunicativă și orientată către client, doresc angajare în hotel sau în pensiune. În anul 2016, am fost desemnată „angajatul lunii” la hotelul „Arizona” și pot oferi scrisori de recomandare.   

Cum îți descrii experiența profesională

Înainte să-ți demonstrezi calitățile de menajeră direct prin rezultatele muncii tale, va trebui să atragi un potențial angajator cu o descriere a experienței pe care ai dobândit-o. Astfel, CV-ul tău va trebui să evidențieze nu doar ceea ce știi să faci, ci și competențele pe care le-ai acumulat de-a lungul activității tale profesionale.

Concentrează-te pe acea parte din experiența ta care va cântări cel mai mult în ochii viitorului șef, dar nu exagera în legătură cu atribuțiile pe care le-ai avut la fostele joburi. Primul loc de muncă pe care îl vei trece în CV va fi cel mai recent pe care l-ai avut, pentru ca departamentul de resurse umane al angajatorului să fie pus la curent cu activitatea ta din ultimul timp. Iată un exemplu concret al unui CV completat corespunzător:

Pentru o fostă menajeră internă:

Perioada: Septembrie 2013 – ianuarie 2019  

Poziția ocupată: Menajeră internă

Angajator și adresă: Familia Mihai și Alina Ionescu, București, Strada Lalelelor, nr. 12, sector 3, București, România, Tel: (+40) 21 339 123 647

Activități și responsabilități:

Aspirarea covoarelor și lustruirea podelelor

Ștergerea prafului de pe mobilier

Îndepărtarea petelor de pe materialele textile

Spălarea rufelor

Spălarea lenjeriei de pat

Întreținerea spațiilor verzi

Întreținerea plantelor de interior

Servirea mesei

Spălarea vaselor

Curățarea frigiderului

Curățarea sertarelor

Strângerea gunoiului și pregătirea lui pentru colectare

Menținerea curățeniei electrocasnicelor

Aprovizionarea cu produse de igienă și gestionarea necesarului pentru curățenie

Pentru o fostă menajeră în clădiri de birouri:

Perioada: Decembrie 2015 – prezent

Poziția ocupată: menajeră

Angajator și adresă: Cleaning Company, Bulevardul Unirii, nr. 6, sector 3, București, România, Tel: (+40) 21 637 022 647

Activități și responsabilități:

Curățarea podelelor și a ferestrelor

Îndepărtarea prafului de pe mobilier și de pe echipamentele tehnice

Menținerea curățeniei în birouri și în sălile de ședințe

Menținerea curățeniei în lobby

Menținerea curățeniei toaletei și a bucătăriei

Gestionarea și întreținerea stocului de produse necesare igienei la toaletă

Spălarea vaselor

Curățarea electrocasnicelor de folosință comună

Colectarea deșeurilor și îndepărtarea lor

Menținerea contactului permanent cu departamentul tehnic

Ce știe să facă o menajeră și ce calități îi trebuie

Dacă îți place să vezi casa strălucind de curățenie în fiecare zi și dacă ai obișnuința efortului fizic, nu vei avea probleme să te acomodezi la job. Totuși, o menajeră apreciată din plin are nevoie de mai mult, iar hărnicia trebuie întregită de amabilitate și de foarte multă seriozitate. Nu ai nevoie de studii superioare pentru a fi menajeră, dar nu ți-ar strica să știi câte puțin din toate, pentru că profilul clienților este foarte diferit.

Este foarte probabil ca jobul tău să vină la pachet cu anumite responsabilități pe care nu le-ai mai avut până acum. Chiar dacă nu vei fi neapărat babysitter, ai putea fi nevoită să scoți copiii la plimbare sau să le pregătești pachețelul pentru la școală. De asemenea, există probabilitatea ca din când în când să acorzi asistență la îngrijirea unui bătrân.Toate acestea le vei negocia încă de la angajare, în funcție de pretențiile salariale. Iată cele mai importante însușiri ale unei menajere:

Profesionale:

  • punctualitate;
  • eficiență;
  • atenție la detalii;
  • perseverență;
  • rezistență fizică;
  • simț de răspundere.

Comunicaționale:

  • ținută îngrijită;
  • atitudine prietenoasă;
  • fire calmă;
  • discreție;
  • onestitate;
  • flexibilitate.

Extra:

  • absența obiceiului de a fuma;
  • atitudine deschisă față de copiii mici;
  • maleabilitate în relația cu vârstnicii;
  • toleranță față de animalele de casă;
  • cunoașterea unei limbi străine;
  • disponibilitatea de a face deplasări alături de familie.

Dacă vrei să afli mai multe informații despre meseria pe care ai ales-o, intră pe OLX.ro, unde vei găsi nu doar articole interesante, ci și joburi pe măsura așteptărilor tale. Îți ținem pumnii la interviu!

Sursa foto: Shutterstock

Array

Autor:
1 February 2019

Ultimele locuri de munca de pe OLX

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

40 + = 47

Alte articole