COMPETENT

Ce trebuie să scrii într-un CV dacă vrei să obții rapid un loc de muncă în call-center

12 noiembrie 2018

Autor:

Ce trebuie să scrii într-un CV dacă vrei să obții rapid un loc de muncă în call-center

Toți prietenii te sună ca să le explici cum să rezolve diferite probleme pe care le au cu computerul? Ai nevoie de un job care să nu necesite experiență multă și la care să îți folosești cât mai bine abilitățile de comunicare? În acest caz, nu este o idee rea să aplici pentru o poziție de agent call-center. Noi îți spunem cum trebuie să arate CV-ul tău pentru a fi un candidat de succes și ce trebuie să conțină pașii completării unui astfel de document.

Dacă îți sună bine un job în call-center, vezi toate ofertele proaspete de pe OLX, aici.

Pentru că felul în care este scris un CV poate să facă diferența atunci când îți cauți un job, este important să știi exact ce să pui în valoare atunci când îți cauți de muncă. Iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi, cum trebuie să arate și ce trebuie să conțină mai exact CV-ul tău pentru a fi un candidat de succes pentru un post în call-center și a atrage atenția oricărui recrutor:

CV-ul pentru un job în call-center – ce ar trebui să conțină introducerea

Primul paragraf din CV ar trebui să conțină o scurtă introducere despre cine ești și despre poziția pe care ți-o dorești. Surprinzător de mulți oameni nu completează această secțiune și își scad șansele să facă o bună impresie și să ajute angajatorul să identifice o compatibilitate cu jobul.

Ca agent call-center, vei fi interfața companiei cu clienții și o introducere recomandată, care atrage atenția recrutorilor poate fi axată pe competențele tale de bun comunicator pe care le-ai dovedit în diferite situații.

În același timp, CV-ul tău trebuie să demonstreze că ai abilitățile necesare pentru a îndeplini toate responsabilitățile din fișa postului. Dacă ai experiență pe un post similar, un exemplu de introducere poate fi acesta:

„Operator call-center extrem de motivat, cu cinci ani de experiență în furnizarea de servicii de consultanță pentru clienți din domenii diferite. Concentrat pe oferirea unei experiențe plăcute clienților prin rezolvarea rapidă a problemelor acestora. Un comunicator excelent, cu o capacitatea de adaptare naturală pe nevoile clienților. Comunicator entuziast atât în relația cu clientul, cât și în munca de echipă.”

Dacă nu ai experiență anterioară, textul tău introductiv poate suna așa:

„Comunicator eficient și capabil de a lucra sub presiune sunt în căutarea unei poziții în cadrul unei companii de call-center pentru a-mi folosi abilitățile dobândite în internshipul de trei luni pentru o companie din domeniul IT. Îmi doresc un angajament pe termen lung, fiind motivat să avansez în cadrul unei companii competitive.”

Cum îți descrii experiența profesională

CV-ul tău trebuie să demonstreze că ai abilitățile necesare pentru responsabilitățile jobului din call-center. În unele cazuri, experiența în vânzări reprezintă un plus, dar abilitățile de comunicare sunt cele care vor face diferența. Explică punctual activități relevante în care ai fost implicat și pune accent pe competențele din pozițiile relevante.

În ceea ce privește trecutul profesional, un job în call-center nu presupune să ai experiență pe un post similar. Majoritatea companiilor oferă programe de formare profesională la angajare, care pot să dureze în jur de o lună. Poți lua acest aspect și ca pe o posibilitate de a-ți forma și dezvolta abilități noi.

Un alt aspect pe care este bine să îl ai în vedere și care va face diferența atunci când îți vei descrie experiența profesională este faptul că există numeroase poziții disponibile într-un call-center: operator call-center, manager de call-center, supervizor, reprezentantul call-center-ului, agent de call-center și așa mai departe. Pentru a fi un candidat dorit, CV-ul trebuie să reflecte competențe relevante pentru cerințele poziției respective. Ca urmare, în funcție de acest detaliu încearcă să scoți în evidență abilitățile necesare jobului pe care îl dorești.

Educația

Un job într-o companie de call-center nu necesită experiență, dar nici studii superioare finalizate. Cei mai mulți angajați sunt încă studenți sau proaspeți absolvenți. În schimb, un avantaj în obținerea unui job în call-center este cunoașterea unei limbi străine iar tinerii care studiază acest profil în facultate pot avea un plus la angajare. Mai mult, cu cât limba pe care o studiezi este mai exotică și sunt mai puține persoane care o pot vorbi la un nivel cât mai apropiat de cel al unui nativ, cu atât salariul pe care îl poți obține într-un call-center poate fi mai mare.

Pe lângă cunoștințele de limbi străine, reprezintă un avantaj competențele de operare PC (MS Office – Word, Excel, Outlook), CRM Service (Customer Relationship Management) sau Data Entry. Dacă ai finalizat cursuri de operare PC este important să specifici acest lucru în CV-ul tău.

Ce abilități și competențe este bine să treci în CV pentru un job într-un call-center

Dacă îți dorești să-ți începi o carieră în call-center, îți facem o listă utilă cu abilitățile și competențele care te vor ajuta să îți duci la bun sfârșit task-urile și responsabilitățile și pe care ar trebui să le pui în valoare în CV, în funcție de poziția pentru care aplici:

  • Capacitatea de a comunica în limba maternă. Poate sună banal, dar este important să vorbești fără să faci greșeli de exprimare și să poți susține o conversație uneori destul de lungă și de tehnică;
  • Abilitatea de a asculta atent și de a înțelege nevoilor clienților;
  • Capacitatea de a înțelege practicile și politicile companiei și de a le folosi în contextul necesar cu clienții;
  • Abilitatea de a te ocupa cu profesionalism de plângerile și problemele clienților dificili;
  • Atenție la detalii, care îți va fi indispensabilă în completarea documentației în sistem;
  • Empatie, necesară în orice poziție care implică lucrul cu oamenii;
  • Lucrul eficient sub presiune și păstrarea unui ton prietenos chiar și în condiții de stres;
  • Competențe de operare PC;
  • Capacitatea de a lucra în echipă, dar și de a colabora cu persoane de alte vârste și naționalități;
  • Disponibilitatea de a învăța permanent reprezintă un atu care te va ajuta în orice job.

Dacă vrei să afli mai multe informații despre meseria pe care ai ales-o, intră pe OLX, unde vei găsi nu doar articole interesante, ci și joburi pe măsura așteptărilor tale. Îți ținem pumnii la interviu!


Autor:
12 noiembrie 2018

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

21 − = 13

Alte articole