RESPONSABIL

Cum poți menține o comunicare permanentă cu echipa chiar dacă nu mai lucrați de la birou

1 March 2021
Array

Autor:

România a fost inclusă, recent, într-un top al celor mai bune țări în care să lucrezi de acasă în 2021. Țara noastră ocupă a treia poziție datorită costului scăzut al vieții și prețului accesibil al internetului de mare viteză.

Înainte de anul 2020, românii nu prea erau obișnuiți cu munca de acasă. Țara noastră s-a clasat, ani la rând, pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de persoane care muncesc de la distanţă. Situația s-a schimbat, însă, odată cu apariția primelor cazuri de Covid-19. În sectoarele în care a fost posibil, angajații au început să își desfășoare activitatea profesională de acasă. Dacă în 2019, mai puțin de 1% dintre angajați munceau de acasă, anul trecut, procentul a crescut la 20%.

Adaptarea la munca de acasă poate fi dificilă, mai ales că se schimbă modul de comunicare. Lipsa interacțiunii directe cu colegii, cu șefii și cu clienții poate îngreuna activitatea și, în unele cazuri, timpul petrecut rezolvând sarcinile de serviciu poate crește semnificativ. De aceea, o bună comunicare este esențială când angajații lucrează de acasă.

Iată câteva idei care te pot ajuta să menții o comunicare permanentă și eficientă cu echipa, chiar dacă nu mai lucrați de la birou:

cum comunici eficient cand lucrezi de acasa

Folosește instrumentele potrivite

Dacă atunci când activitatea se desfășoară la birou, angajații pot comunica între ei rapid și simplu, deplasându-se din spațiul lor de muncă spre cel al persoanei cu care vor să vorbească, lucrul de acasă le limitează, într-o oarecare măsură, răspunsurile imediate. De aceea, este important să fie stabilite un sistem de lucru, un program și o modalitate rapidă de comunicare. Instrumente precum Outlook, Google Calendar, Google Drive, Gmail și Zoom sunt eficiente pentru planificarea ședințelor, a sarcinilor, a deadline-urilor și a întâlnirilor cu echipa. Este important ca, la nivelul companiei, să fie stabilită cea mai eficientă metodă de comunicare și fiecare angajat să știe care este politica firmei. Pe de altă parte, pentru comunicare rapidă, pot fi folosite aplicațiile de tip chat, prin care să poată fi purtate discuții atât în grup, cât și individual. WhatsApp, Skype sau Facebook Messenger sunt doar câteva dintre platformele online care permit o comunicare eficientă.

Totodată, este vital ca fiecare angajat să aibă parte de condiții optime de desfășurare a activității, puse la dispoziție de angajator, respectiv echipament de lucru (laptop, telefon) și conexiune bună la internet.

Citește mai multe despre: Discriminarea la locul de munca. Ce este si cum poate fi combatuta

Nu presupune că ceilalți înțeleg tot ce le transmiți

Oamenii nu sunt, în mod natural, buni comunicatori. Aceasta este o abilitate care se învață, iar pandemia de coronavirus a venit cu noi provocări, printre care și comunicarea la distanță. Nick Morgan, autorul volumului „Can You Hear Me?“, susține că, atunci când oamenii transmit informații în mod virtual echipelor cu care lucrează, au impresia că, în 90% din cazuri, ceilalți înțeleg mesajele lor. Realitatea este că doar 50% dintre informațiile transmise sunt înțelese.

De multe ori, managerii ori angajații consideră că discuțiile online sunt la fel ca cele față în față. S-a dovedit, însă, că acest tip de comunicare are lacune în privința empatiei, conectării, emoțiilor și feedback-ului. Un mesaj poate fi prost înțeles atunci când este transmis prin intermediul e-mailului, de pildă. Într-o interacțiune față în față, emoțiile, limbajul non-verbal și atitudinea pot face ca mesajul să fie mai bine înțeles. De aceea, este important ca, atunci când trebuie transmise sarcini importante sau când trebuie explicate normele de realizare a unei activități, să fie folosite platforme video, astfel încât interacțiunea să fie cât mai asemănătoare cu cea față în față și să nu existe neînțelegeri. Un e-mail trimis ulterior, cu un sumar al explicațiilor, poate fi, de asemenea, de folos.

Din acest articol, poți afla mai multe despre plafonarea la locul de muncă: ce este, cum o eviți, care sunt soluțiile.

cum lucrezi eficient de acasa

Stabilește un program de comunicare zilnic

Stabilirea unui program de lucru contribuie la identificarea priorităților pentru fiecare zi. Rebecca Cafiero, branding strategist și gazda podcastului „Becoming You“, este de părere că o consecvență în activitatea profesională creează certitudini, iar în vremuri incerte, este cu atât mai important să fie stabilite procese prin care toți cei implicați să se afle pe aceeași lungime de undă.

Drept urmare, întâlnirile zilnice, chiar dacă se desfășoară virtual, sunt esențiale pentru a întări conexiunile cu colegii și partenerii de afaceri. Totodată, este important ca, la începutul fiecărei întâlniri, să manifești interes către viața personală a colegilor. Cercetări recente au arătat faptul că izolarea are efecte asupra psihicului uman, provocând, printre altele, insomnii, tristețe, frici excesive, lipsă de interes pentru a face lucruri, atacuri de panică și anxietate. Pentru o bună comunicare, este vital ca fiecare angajat să simtă că activitatea pe care o desfășoară la locul de muncă este importantă, iar interesul manifestat de colegi poate fi util pentru o gândire pozitivă. Empatia este esențială în perioadele de criză.

Munca la distanță a devenit o alternativă viabilă a activității desfășurate la birou, motiv pentru care practicile bune de comunicare sunt esențiale. Pentru a fi productivi, angajații trebuie să își adapteze munca la mediul de acasă, unde, de multe ori, condițiile sunt diferite de cele de la birou: mai mult zgomot, conexiune la internet mai slabă, copii prin preajmă etc. De aceea, uneori, este util să fie stabilite noi metode de comunicare și în funcție de preferințele angajaților.

Dacă ești în căutarea unui loc de muncă, OLX te ajută să îl găsești pe cel potrivit pentru tine. Descoperă aici sute de joburi la care poți aplica simplu și rapid, astfel încât din candidat să devii proaspăt angajat.

Sursă foto: Shutterstock

Array

Autor:
1 March 2021

Ultima editare: 8 March 2021


Cele mai noi anunțuri pentru de pe OLX

  • Angajam Lucrator comercial/Casier

    Esti interesat de moda si iti doresti o cariera in domeniul vanzarilor? Daca raspunsul este DA, te asteptam in echipa KiK Textilien. KiK Textilien, unul din cele mai mari lanturi de magazine de hai..

    Valcea 16 Feb 06:02 Full time

  • Menajera interna București

    Menajera interna in București, sect.2 Doar din provincie Condiții de cazare și masa foarte bune . Va rog sa lăsați un Nr de telefon pentru a va contacta ulterior sau sunati la 07******97. Mul..

    Bucuresti - Ilfov 15 Feb 00:02 Full time

  • Angajam Tehnician Montator Uși de Garaj și Automatizări de Porți

    Ești pasionat de lucrul manual și ai experiență în domeniul mecanic? Vino să te alături echipei noastre! Căutăm un tehnician montator uși de garaj și automatizări de porți, dedicat să..

    Brasov 15 Feb 09:02 Full time

  • Angajam Agenti de Securitate pentru Tedi in Vaslui

    Angajam Agenti de Securitate pentru Tedi in Vaslui

    VA OFERIM:

    • Salariu atractiv;

    • Punctualitatea platii salariilor;

    • Calificare la locul de munca;

      ..

      Vaslui Azi 14:02 Full time

    • Lucrător Comercial part-time Iași Galata (f/m)

      În cadrul noului magazin Kaufland din Șoseaua Iași-Voinești, nr. 31, Iași

      Pentru detalii sau pentru a aplica, sună la 021 91 32 sau depune-ți CV-ul online pe cariere.kaufland.ro.

      Iasi Azi 14:02 Part time

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 + 2 =

Alte articole