COMPETENT

Cum să îți gestionezi contul de LinkedIn ca să fii găsit de angajatorul dorit

22 octombrie 2021

Autor: and

Căutarea unui loc de muncă potrivit cu pregătirea, abilitățile și dorințele personale este considerată de specialiștii în resurse umane un job în sine. Este necesar să depui efort, să fii consecvent, tenace, perspicace și să ai abilitățile necesare pentru a găsi calea care să te ducă la locul de muncă ideal pentru tine. Sunt multe strategii care funcționează, iar printre acestea se numără și definirea unui profil și promovarea personală pe platformele sociale profesionale, unde navighează constant recrutori. Principala platformă profesională este LinkedIn. Un cont bine realizat te poate ajuta să întâlnești angajatorul pe care îl cauți.    

Ce este LinkedIn

Lansat în 2003, având în prezent peste 770 de milioane de utilizatori activi la nivel mondial, în  200 de țări și teritorii din întreaga lume, LinkedIn este cotat ca fiind cea mai bună platformă socială profesională din lume. Statisticile și sondajele realizate în rândul angajatorilor arată că peste trei sferturi dintre ei – asta însemnând aproape 80% dintre recrutori – folosesc LinkedIn pentru a identifica potențiali angajați.

LinkedIn oferă utilizatorilor posibilitatea de a crea profiluri personale care să includă un Curriculum Vitae, precum și expunerea pregătirii profesionale, a experienței și abilităților pe care le au, însoțite de detalii personale și fotografii. Aceștia pot căuta locuri de muncă, pot urmări companiile din domeniile care îi interesează. De partea cealaltă, angajatorii își pot prezenta oferta de locuri de muncă și pot identifica singuri potențiali candidați. Există posibilitatea de a  interacționa direct, în mod public sau prin mesaje private, astfel se pot realiza conexiuni între membri, pe principiul networking-ului profesional și, de asemenea, se pot facilita interacțiuni din lumea reală. 

Orice membru poate stabili conexiuni, inclusiv cu persoanele din rețeaua construită de fiecare alt utilizator. Aceștia pot căuta conexiuni în cadrul unei companii care îi interesează și pot solicita o recomandare. LinkedIn respectă principiile protecției datelor personale, iar aceasta face ca accesul la unele conexiuni, ale partenerilor, să fie restricționate, în absența unei recomandări. 

Utilizatorii pot interacționa între ei prin „aprecierea” postărilor, „felicitări” în contextul unor reușite profesionale. Postările mai pot fi considerate „încântătoare” sau marcate ca provocând „curiozitate/nedumerire”, aceasta fiind singura variantă cu tentă negativă asupra unei opinii, postări sau articol. 

Una dintre caracteristicile platformei este posibilitatea de a demonstra cunoștințele privind aptitudinile adăugate profilului, printr-o serie de evaluări. Testele conțin întrebări de tip grilă, la care trebuie răspuns într-un anumit interval de timp prestabilit. Uneori recrutorii pot trimite linkuri de evaluare pentru o anumită abilitate. Scorul obținut este secret, dar dacă evaluarea este finalizată cu succes, recrutorii vor vedea confirmarea pe profilul tău, dacă alegi să o afișezi.

Pentru a putea utiliza corect LinkedIn, familiarizarea cu toate opțiunile și setările contului este primul pas. Platforma oferă explicații, indicații și alternative pentru fiecare dintre posibilitățile de gestionare a paginii personale. 

Retele sociale profesionale

10 metode care îți sporesc vizibilitatea

Vizibilitatea personală este criteriul principal care îți crește șansele de a ajunge în atenția unui recrutor. Vizibilitatea contului poate fi influențată de modul în care îl gestionezi, iar pentru a avea succes poți lua în calcul aceste strategii: 

  1. Folosește fotografii actuale și reale. Absența fotografiei de profil poate împiedica recrutorul să te identifice. Este foarte important ca imaginea care te reprezintă să fie recentă, pentru că una veche de zece ani, de exemplu, nu se va potrivi cu descrierea evoluției din carieră și asta va face ca orice recrutor să evite profilul.
  2. Completează toate rubricile care fac referire la studii, experiență, activitate anterioară, aptitudini și realizări profesionale. 
  3. Acordă atenție maximă categoriei „competențe” și „abilități”. Utilizează cuvinte cheie care să răspundă la căutările recrutorilor. LinkedIn funcționează ca un motor de căutare, deci alegerea termenilor potriviți reprezintă un avantaj. Mai mult, algoritmii platformei favorizează profilurile complete cu utilizatori activi.  
  4. Încarcă un CV complet, dar și variante de CV care să răspundă specific unui domeniu de activitate. Principiul actualizării CV-ului în funcție de cerințele potențialului angajator se aplică și pentru platforma LinkedIn. 
  5. Oferă informații de contact. Este important ca adresa de e-mail utilizată să fie un corespondent logic al numelui. Dacă ești în căutarea unui loc de muncă, poți posta și un număr de telefon. 
  6. Actualizează constant pagina cu detalii noi referitoare la activitatea profesională din domeniul tău de activitate. Este indicat ca realizările sau experiențele noi să fie menționate în scurte articole postate pe pagina personală. Un text scurt și original sporește vizibilitatea paginii. Materialele care dezbat o problemă, analizează sau expun o situație, redactate pe blogul LinkedIn, sunt un mod eficient de a atrage atenția unui recrutor și pun în evidență profesionalismul, abilitățile, dar și modul în care gestionezi o anumită problemă, precum și soluțiile găsite pentru a o rezolva. 
  7. Folosește-te de componenta vizuală, fie că este vorba de fotografii sau de materiale video.
  8. Concentrează-te pe obiectivele viitoare ale carierei și pe cerințele care sunt relevante pentru locul de muncă la care aspiri. Majoritatea oamenilor se prezintă doar cu trecutul lor profesional, ignorând ceea ce și-ar dori să facă în viitor, atunci când sunt în căutarea unui job nou. 
  9. Filtrează, analizează și fă inaccesibile pentru persoane care nu fac parte din grupul restrâns de prieteni postările de pe alte rețele sociale. Recrutorii te vor căuta și pe Facebook, Twitter, Instagram, poate chiar și pe TikTok, pentru a vedea și o altă imagine a ta, dincolo de cea de pe LinkedIn, unde se presupune că ești foarte riguros. Evită postările provocatoare sau radicale. Te pot descalifica, chiar dacă profilul LinkedIn este perfect construit. 
  10. Anunță dacă ești disponibil pentru un job nou. Formulează anunțul clar și limpede, incluzând domeniul de activitate pentru care ești pregătit să activezi. De exemplu, dacă ești inginer, formulează un anunț în care să specifici clar domeniul, iar dacă lucrezi în sfera serviciilor, prezintă-te cu ceea ce poți oferi. 
Cum poti sa devii vizibil pe LinkedIn

Câteva strategii care funcționează bine

Ca orice alt cont creat pe platformele de socializare, pagina personală de LinkedIn trebuie să te reprezinte și să-ți pună în evidență personalitatea. Cu cât imaginea va fi mai autentică, cu atât vei avea mai mult de câștigat și vei avea un profil mai vizibil. 

În plus, folosește și aceste strategii de comunicare care te vor aduce în atenția potențialilor angajatori din domeniile care te interesează: 

  • Contactează direct recrutorii. LinkedIn este probabil singurul loc unde pot fi trimise mesaje direct persoanei care angajează, prin intermediul InMail. Cel mai eficient este ca aceste mesaje să fie trimise duminică seara, pentru ca probabilitatea să fie citite să crească. Este momentul când directorii și liderii cu autoritate își organizează programul pentru următoarea săptămână, așa că este foarte posibil să-i prinzi online. Totodată, este foarte posibil ca demersul tău să impresioneze. Nu sunt mulți cei care aleg să lucreze duminică seara.  
  • Redactează postări în care să menționezi numele unor lideri cu notorietate din domeniul tău de activitate alături de care ai lucrat. 
  • Formulează mesaje publice care să facă referire la activitatea personală și folosește un titlu care să indice faptul că ești în căutarea unui loc de muncă. De exemplu, „Reprezentant de vanzari care urmărește oportunități de distribuție pentru produse destinate uzului casnic” va indica recrutorilor că te interesează un astfel de job. 
  • Nu spune explicit că ești în căutarea unui alt loc de muncă dacă ai un job activ. Nu este nici elegant, nici corect față de actualul angajator. În plus, recrutorii care caută pe LinkedIn nu folosesc termeni care să ducă la persoane care nu au un job activ. Utilizatorii sunt identificați în funcție de performanțele și abilitățile lor profesionale, iar publicarea periodică de materiale le va pune în evidență. Anunțul efectiv pentru găsirea unui loc de muncă îl poți face pe platformele specializate (OLX și secțiunea caut loc de munca, de exemplu).  
  • Adaugă alături de nume și specificații simple care definesc profesia. De exemplu: Ion Popescu, specialist resurse umane sau Maria Ionescu, inginer programator. LinkedIn permite aceste artificii și sunt cu atât mai utile atunci când cauți un loc de muncă. 

Utilizarea corectă, actualizarea constantă și folosirea rețelei pentru a construi o comunitate profesională virtuală activă, care să aibă corespondenți în networking-ul din viața reală, fac din LinkedIn o soluție practică și utilă pentru a găsi rapid un loc de muncă și pentru a realiza o carte de vizită completă care să te reprezinte din punct de vedere profesional. 

Dacă ești în căutarea unui loc de muncă, OLX te ajută să îl găsești pe cel potrivit pentru tine. Descoperă aici sute de joburi la care poți aplica simplu și rapid, astfel încât, din candidat, să devii proaspăt angajat.

Sursa foto: Shutterstock.com


Autor: and
22 octombrie 2021


Cele mai noi anunțuri pentru de pe OLX

  • Pizzerie -Restaurant angajeaza ospatari si livratori

    Angajam ospatari/ospatarite pentru pizzerie- restaurant in Micalaca., de preferabil cu experienta si sofer-livrator.

    Cerinta, varsta peste 18 ani.

    Arad 30 Nov 16:11 Locatie stabila

  • Supraveghetor loc de joacă

    S. C. angajează persoane tinere ca supraveghetor loc de joacă .Necesită abilități de comunicare și în lucrul cu copiii. Disponibilitate de lucru și în week-end.
    Mai multe detalii DOAR l..

    Bacau Azi 04:12 Locatie stabila

  • Curier Germania AMAZON

    Angajez soferi categoria b pentru curierat Amazon in Germania 

    Locatie : Leipzig / Erfurt

    • Nu este obligatorie experienta si nici cunoasterea limbii germa..

      Cluj 30 Nov 20:11 Locatie stabila

    • Angajez muncitor

      Angajez incarcator descărcător depozit de materiale de constructii
      Zona Voluntari
      Salariu atractiv

      Bucuresti - Ilfov Azi 06:12 Full time

    • Cargus cauta soferi/ livratori cu autoutilitare proprii Ploiesti

      Eşti o persoanã dinamicã şi vrei sã-ţi dezvolţi propria afacere în industria curieratului?

      Ai una sau mai multe autoutilitare sub 3,5 T şi eşti detinãtor Societate Comercialã de t..

      Prahova Azi 06:12

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

41 − 32 =

Alte articole