Autor: Sorina Priceputu and Alves Lucas
Jobul de operator call-center nu înseamnă doar să vorbești toată ziua la telefon, ci implică diferite abilități și responsabilități, de la munca de research și până la capacitatea de a rezolva diferite probleme.
Însă, când vine vorba de această meserie, un lucru e sigur: poți lucra de oriunde, chiar și de acasă. Ai nevoie de o conexiune bună la internet și chef de muncă. Află în cele ce urmează ce presupune acest job și cum poți face o treabă bună atunci când lucrezi din propria locuință.
Ce înseamnă să lucrezi ca operator call-center – responsabilități și abilități
Ce pregătire e necesară pentru acest job
De ce ai nevoie ca să lucrezi ca operator call-center de acasă
Ce înseamnă să lucrezi ca operator call-center – responsabilități și abilități
În mod evident, principala responsabilitate pe care o vei avea este de a vorbi la telefon cu clienții și de a încerca să gestionezi într-un mod eficient problemele și solicitările acestora. Ca să îți faci o idee, iată care sunt câteva dintre principalele responsabilități ale unui operator call-center:
- Să răspunzi la telefon sau să contactezi diverși clienți (uneori poți face acest lucru și pe mail);
- Să oferi asistență, suport tehnic și să rezolvi reclamațiile clienților;
- Să oferi informațiile necesare despre produsele și serviciile companiei pentru care lucrezi;
- Să promovezi produsele și serviciile companiei;
- Să răspunzi la întrebările clienților;
- Să procesezi comenzi, să înregistrezi și să completezi rapoarte despre apelurile telefonice sau interacțiunile cu clienții;
- Să actualizezi baza de date a clienților;
- Să identifici problemele semnalate și să cauți soluțiile potrivite;
- Să redirecționezi apelurile către departamentele responsabile;
- Să prioritizezi problemele.
Bineînțeles, acestea sunt doar câteva dintre responsabilitățile unui operator call-center. Acestea pot să difere în funcție de compania pentru care lucrezi și de tipul departamentului. Mai exact, este vorba de inbound, când trebuie să răspunzi la apelurile clienților, și de outbound, când responsabilitatea ta este de a contacta clienți.
În ceea ce privește abilitățile necesare unui operator call-center, iată ce calități te pot ajuta să faci o treabă bună:
- Să știi să asculți cu atenție și să poți lucra în condiții de stres, mai ales când ai de-a face cu clienți nemulțumiți sau chiar furioși;
- Să ai o atitudine prietenoasă și să îți fie ușor să comunici și să empatizezi cu clienții;
- Să ai abilități de comunicare eficiente și să știi cum să discuți cu fiecare client în parte;
- Să fii creativ și să ai gândire critică, mai ales în situații în care trebuie să te abați de la scenariul deja stabilit, astfel încât să găsești cea mai potrivită soluție;
- Să ai o bună capacitate de memorare;
- Să ai o atitudine pozitivă și deschisă către client și, mai mult decât atât, să ai suficientă răbdare pentru a lucra chiar și cu cel mai dificil client;
- Să ai atenție distributivă, să fii atent la detalii și să fii organizat;
- Nu în ultimul rând, să poți lucra eficient de la distanță, de unul singur.
Dacă ești în căutarea unui loc de muncă, OLX te ajută să îl găsești pe cel potrivit pentru tine. Descoperă aici sute de joburi la care poți aplica simplu și rapid, astfel încât, din candidat, să devii proaspăt angajat.
Ce pregătire e necesară pentru acest job
Vestea bună este că nu ai nevoie în mod neapărat de experiență anterioară dacă vrei să lucrezi ca agent call-center de acasă. Multe companii preferă să angajeze tineri, mulți abia ieșiți de pe băncile facultății sau care încă studiază și care caută să câștige un venit suplimentar, în timp ce prind experiența necesară pentru a se angaja apoi într-o companie mai mare.
Totuși, pentru a-ți mări șansele de a avea un astfel de job, ar fi indicat să ai studii medii sau superioare. Cunoașterea unei limbi străine reprezintă un avantaj important pentru a obține un job mult mai bine plătit. În cazul limbilor străine rare, precum japoneză, flamandă sau chineză, salariile sunt semnificativ mai mari decât în cazul limbii engleze sau italiene.
Mulți angajatori oferă posibilitatea de a urma programe de formare profesională, dar ar fi ideal să ai măcar cunoștințe minime de operare PC (MS Office – Word, Excel, Outlook), CRM Service (Customer Relationship Management) sau Data Entry.
Citește și Ce trebuie sa scrii intr-un CV daca vrei sa obtii rapid un loc de munca in call-center
De ce ai nevoie ca să lucrezi ca operator call-center de acasă
Pentru a avea siguranța că totul decurge cum trebuie, e important să ai la îndemână echipamentul necesar, să te asiguri că laptopul funcționează cum trebuie, iar conexiunea la internet este bună.
În unele cazuri, compania pentru care lucrezi îți va pune la dispoziție echipamentele necesare, însă poți lucra și de pe laptopul sau calculatorul propriu, atât timp cât corespund cerințelor companiei.
Laptopul sau calculatorul trebuie să fie dotat cu un microfon bun, un program antivirus și alte programe de software care sunt utile pentru a duce la bun sfârșit task-urile zilnice, precum Microsoft Office (Word, Excel) și/sau Adobe Acrobat Reader.
O bună conexiune la internet este, de asemenea, esențială pentru a putea munci în mod eficient. Deși unele companii îți permit să lucrezi având o rețea Wi-Fi, este mult mai sigur ca laptopul sau calculatorul să fie conectat direct la cablul de internet.
Bineînțeles, vei avea nevoie de un telefon de muncă, pe care firma ți-l va pune la dispoziție. Unele companii folosesc diferite programe prin care poți contacta clienții, așa că va fi necesar să instalezi o astfel de aplicație. Vei mai avea nevoie de un set de căști, dotate cu un microfon bun, de preferat cu funcție de anulare a zgomotului de fundal. Vei avea și propria adresă de e-mail, pentru cazurile în care trebuie să comunici astfel cu clienții.
Nu în ultimul rând, ai nevoie de un spațiu liniștit, fără zgomot, unde să poți lucra fără să fii deranjat de alte persoane, în cazul în care nu locuiești singur. Trebuie să ai în vedere că vei vorbi la telefon, iar clienții trebuie să înțeleagă ceea ce spui, iar tu să auzi cât mai clar care sunt cerințele sau problemele lor, pentru a evita situațiile neplăcute.
Mai poți ține la îndemână diferite obiecte care te pot ajuta să îți faci treaba cât mai bine, precum o agendă, o baterie externă pentru telefon, o imprimantă sau sticky notes.
Citește și Bani buni cu un loc de munca in call-center: avantaje si posibile compromisuri la care sa te astepți
Atunci când lucrezi ca operator call-center de acasă, ai principalul avantaj de a putea munci din confortul propriei locuințe. Nu trebuie să-ți mai faci griji pentru drumul până la birou și este mult mai eficient pentru tine să îți faci treaba într-un mediu liniștit.
În plus, posibilitatea de a lucra de acasă este avantajoasă în cazul în care trebuie să faci ture de noapte pentru clienții care sunt pe alt fus orar, precum China sau America. Iar cum programul de lucru este flexibil, o să îți poți organiza turele în funcție de programul de la facultate sau de perioadele în care trebuie să studiezi.
Sursă foto: Shutterstock
Autor: Sorina Priceputu and Alves Lucas
22 May 2020
Ultima editare: 15 September 2020