RESPONSABIL

Vrei să devii recepționeră de hotel? Iată avantajele, dezavantajele și detaliile mai puțin știute ale acestui job

8 octombrie 2019

Autor:

Sociabilă, răbdătoare, cu zâmbetul pe buze, gata oricând să întâmpine oaspeții hotelului – probabil așa ar fi, pe scurt, portretul ideal al unei recepționere. Așa că dacă ești o fire prietenoasă, comunicativă, energică, dar și suficient de atentă pentru a face o muncă asemănătoare celei de birou, atunci poți fi sigură că acest job ți se potrivește. 

La ce responsabilități trebuie să te aștepți 

Nu există niciun dubiu asupra faptului că persoanele descurcărețe, care nu se simt copleșite să ofere toate informațiile necesare oaspeților, să îi întâmpine și să le facă procesul de check-in și check-out sunt mai mult decât potrivite pentru acest job. Așa că, dacă te gândești să aplici la un astfel de post, iată pentru ce tip de cerințe și responsabilități trebuie să fii pregătită. Ca recepționeră a unui hotel este necesar să:

  • ții evidența camerelor;
  • faci rezervările și să repartizezi camerele de hotel în funcție de cerințele și solicitările clienților;
  • verifici listele zilnice de sosiri;
  • organizezi cât mai eficient spațiile libere din hotel; 
  • încasezi banii, să emiți facturile sau chitanțele;
  • întâmpini oaspeții într-o manieră ospitalieră;
  • oferi clienților toate informațiile de care au nevoie atunci când se cazează; 
  • monitorizezi plățile și să verifici dacă datele de contact ale clientului sunt corecte pentru a asigura respectarea procedurilor de creditare ale oaspetilor;
  • contactezi băncile, birourile de schimb valutar atunci când este nevoie.

Dacă îți sună bine un job de recepționeră, vezi toate ofertele proaspete de pe OLX aici.

Ce avantaje îți aduce jobul de recepționeră

Din orice loc de muncă ai ceva de învățat și fiecare job vine cu provocări interesante, întâmplări plăcute și aspecte care te ajută să te dezvolți pe plan profesional și nu numai. Și postul de recepționeră aduce cu sine câteva avantaje.

Lucrezi într-un mediu plăcut

Mai ales dacă hotelul este unul mare și destul de cunoscut ai ocazia să lucrezi într-o atmosferă plăcută. Este printre primele lucruri cu care oaspeții iau contact atunci când ajung în hotel, așa că recepția ar trebui să aibă un aspect suficient de primitor, cât să îi facă pe vizitatori să se simtă ca la ei acasă. 

Teoretic, lucrezi cu oameni care vin să se relaxeze

Este adevărat că atunci când ne gândim la joburile din domeniul turismului, primul lucru care ne vine în minte este modul în care putem îmbina pasiunea pentru călătorii cu eficiența unui loc de muncă stabil. 

Chiar pe posturile de recepționer vei găsi această caracteristică într-o oarecare măsură, mai ales dacă hotelul la care lucrezi este situat într-o zonă turistică, în care oamenii vin să se relaxeze și să se bucure de timpul liber. Vei lucra cu oameni mai puțin stresați decât în alte domenii (medical, juridic, financiar) – un lucru care contribuie la construirea unui mediu armonios, cu mai puține conflicte. 

Descoperi tot timpul lucruri noi

Un alt avantaj pe care îl ai atunci când lucrezi pe postul de recepționeră este că ai ocazia să întâlnești persoane cu diferite statuturi sociale, tipologii și personalități. Zilnic pot apărea persoane noi. Din acest motiv nu vei avea timp să te plictisești și riscul de a intra în acea rutină specifică multor joburi aici este mult mai mic. 

Dezavantajele jobului

Se spune că fiecare meserie are riscul ei, așa că nici acest job nu face abatere de la regulă. Printre dezavantaje putem menționa: 

Trebuie să cunoști o limbă străină 

În multe astfel de posturi și mai ales la hotelurile mari din țară este necesar să vorbești fluent limba engleză. Acesta este un atu pentru cei care pot vorbi deja liber și relaxat cu străinii și este un punct în minus pentru cei care nu se descurcă că comunice într-o altă limbă străină. 

Lucrezi direct cu oamenii 

Fiind printre primele persoane cu care oaspeții discută odată ce au trecut pragul hotelului, va trebui să oferi o impresie plăcută prin modul în care vorbești cu ei, comunici, le oferi informațiile necesare. 

Alte detalii mai puțin știute

Este bine să te entuziasmezi, să fii încântată atunci când începi un job nou. Însă, ideal este ca euforia să nu treacă după primele trei zile, când vei descoperi și aspectele la care nu te-ai gândit, poate, până atunci. 

  • Lucrezi și în ture de noapte, iar pe termen lung, acest stil de muncă poate deveni obositor și solicitant;  
  • Fii pregătită să stai mult în picioare, mai ales dacă te angajezi într-un hotel mare. Chiar dacă jobul de recepționeră implică și o muncă asemănătoare celei de birou, în multe cazuri este necesar să  stai în picioare de la patru, până la opt ore;
  • Fii pregătită să gestionezi cu răbdare orice problemă – în cazul în care se arde un bec în cameră, se declanșează alarma de incendiu, apar defecțiuni la sistemele de scurgere din baie, prima persoană la care clienții apelează, de obicei, este personalul de la recepție. De aici va trebui să știi să comunici mai departe neregula sesizată, astfel încât să se rezolve cât mai rapid. 

Dacă vrei să afli mai multe informații despre meseria pe care ai ales-o, intră pe OLX.ro, unde vei găsi nu doar articole interesante, ci și joburi pe măsura așteptărilor tale. Îți ținem pumnii la interviu!

Sursa foto: Shutterstock


Autor:
8 octombrie 2019


Cele mai noi anunțuri pentru de pe OLX

  • Lucrator Universal Supeco Express Liviu Rebreanu

    ” Imi place sa fiu printre oameni si imi place sa vad cum munca mea ii ajuta sa isi puna in cosul de cumparaturi tot ce au trecut pe lista. Asa stiu ca imi fac treaba bine si ca ei sunt multumiti”..

    Bucuresti - Ilfov Azi 16:12

  • Pizza chef

    Cautam pizzar cu experienta
    Program 9-23 —2/2
    Cuptor electric

    Timis Azi 16:12 Full time

  • OMV Alba Iulia Casier si Ospatar

    Cautam pentru Statia de Benzina OMV in Alba Iulia(langa POMPIERI) CASIERI si OSPATARI.

    Avem nevoie de oameni seriosi si responsabili.Varsta,nu este un dezavantaj...din contra...daca ai ..

    Alba Azi 14:12 Full time

  • Angajam secretara

    Căutam persoana tânăra ,cu studii medii sau superioare pentru a intra in echipa noastră la biroul nostru de contabilitate și consultanta .

    Bistrita-Nasaud Azi 22:12 Full time

  • Asistenta Remote

    Asistenta virtuala - imi ofer servicile in urmatoarele domenii si activitati:

    1. Secretariat, administrativ
    - preiau apelurile telefonice
    - verific, sortez, trimit si ra..

    Bucuresti - Ilfov Azi 22:12 Full time

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

23 − = 15

Alte articole