INFORMAT

Competențe de top necesare pentru o carieră de succes în SEO: ce caută angajatorii

19 August 2024
Array

Autor:

Competențe de top necesare pentru o carieră de succes în SEO: ce caută angajatorii

Online, link-uri, cuvinte cheie, prima pagina, căutare sunt doar câteva dintre expresiile omniprezente pe buzele tuturor. În această lume puternic digitalizată o cariera în SEO este extrem de tentantă, mai ales că SEO și marketingul digital sunt componente cu adevărat importante pentru succesul unui business. Vrei o carieră în acest domeniu? Ai abilitățile necesare sau dorești să înveți mai multe despre, ce înseamna optimizarea pentru motoarele de căutare?  Să înțelegi ce înseamnă SEO sau să valorifici mai bine abilitățile pe care le ai te poate aduce mai aproape de jobul mult visat. Cum să atragi atenția angajatorilor și cum să îți construiești o carieră de succes în mediul online? Află citind articolul în continuare.

SEO și marketingul digital – ce sunt, de ce sunt importante pentru orice business?

De mai bine de 10 ani competiția pentru vizibilitate în mediul online este tot mai mare. SEO și marketingul digital rămân instrumente de referință pentru orice afacere de succes. Indiferent că vorbim de companii mari, care doresc să-și facă cunoscute produsele, despre antreprenori mici ce vor să se evidențieze în piață sau de persoane care oferă anumite servicii, toate au un punct comun: au nevoie să fie vizibile în căutări, pe rețelele de socializare și pe platformele de comunicare digitale. Aici intervii tu, specialist SEO, care știi să creezi strategii de optimizare astfel încât acestea să fie cât mai vizibile și mai atractive publicului țintă.

De ce sunt SEO și marketingul digital resurse valoroase? Site-urile optimizate atrag mulți vizitatori, oferă experiențe de navigare plăcute, prezintă încredere și de aceea câștigă mai mulți clienți, ceea ce înseamnă că cifra de afaceri crește. Pentru a atinge un nivel de vizibilitate cât mai crescut angajatorii au nevoie de oameni, de specialiști cu abilități și cunoștințe solide în acest sector care să-i ajute să devină vizibili și să câștige încrederea celor pe care și-i doresc să le devină clienți.

Abilități analitice – fundamentale pentru specialiștii SEO

Dacă deții abilități analitice ești norocos, acestea sunt importante pentru un specialist SEO. Aceste skiluri îți permit să interpretezi datele rapoartelor provenite din diverse surse, cel mai important instrument este, în prezent, Google Analytics. Informațiile furnizate de aceste softuri îți permit să înțelegi comportamentul internauților, te ajută să identifici oportunități de optimizare și apoi să creezi strategii în timp util.

Cu siguranță, ca specialist SEO, de-a lungul timpului, te-ai confruntat cu situații și ai văzut pagini cu trafic bun, dar care aveau  rata de conversie scăzută. După o analiză detaliată a rapoartelor, ai descoperit că timpul de încărcare al paginilor este mare sau că structura conținutului intern nu este relevantă pentru vizitatori. Această analiză ți-a oferit ocazia să vii cu soluții concrete care îmbunătățesc conținutul.

Ei bine,situații precum cea menționată mai sus sunt dese și sunt confirmate de analize și studii detaliate. Conform unui studiu realizat în noiembrie 2023 de BrightEdge, preluat de aity.ro, 68% din experiențele online încep cu un search pe un motor de căutare, subliniind astfel importanța unei bune strategii SEO.

Companiile care dezvoltă afaceri de succes, doresc să ofere clienților lor experiențe pozitive, iar acestea pot fi obținute doar cu ajutorul unui specialist SEO. Așadar,  specialiști SEO cu abilități analitice care pot identifica eventualele probleme de funcționare ale site-urilor și care pot lua rapid măsuri de îmbunătățire ale performanțelor sunt persoanele vizate de angajatorii care își doresc să evolueze în online.

Cuvintele cheie și succesul SEO

Tot mai des auzim expresiile: cuvinte cheie, anchors, long tail keywords, short tail keywords, ei bine, toate sunt importante pentru optimizarea unui site pentru motoarele de căutare.  Știi că sunt esențiale SEO-ului, dar succesul nu depinde doar de focus pe ele. Un pas către succes este să identifici și, apoi, să utilizezi cuvintele cheie relevante afacerii, așa vor fi atrași utilizatorii targetați, care intenționează să interacționeze (să ceară mai multe informații despre servicii/produse, să se aboneze, să cumpere).

Algoritmii motoarelor de căutare au evoluat de la an la an, acum nu mai sunt prioritizate materialele ce se rezumă la repetare a cuvintelor cheie. Ca specialist SEO înțelegi că se pune accent pe valoarea și originalitatea conținutului creat, dar și pe contextul în care sunt folosite aceste cuvinte. Cel mai concret exemplu în acest sens este Google, care acum utilizează machine learning și AI pentru, cu ajutorul acestora înțelege mai bine nevoia utilizatorului afișându-i acestuia conținut personalizat,  mai relevant și mai util.

Multe companii doresc să aibă în echipa SEO specialiști care știu să folosească cuvintele cheie în favoarea afacerii. Persoane care sunt la curent cu cei mai noi algoritmi de clasare utilizați de motoarele de căutare și care pot concepe strategii de realizare de conținut scris și video valoros. Angajatorii vor profesioniști SEO cu abilități bune de comunicare care pot colabora eficient cu echipele de redactare de conținut scris și cu cele ce editează conținutul media.

Creativitatea în SEO – o necesitate?

Creativitatea este un punct forte pentru SEO. Deși optimizarea pentru motoarele de căutare pare la prima vedere un domeniu tehnic, dominat de date și analize, creativitatea este evident un plus ce ajută la conceperea de strategii inovatoare sau atipice de marketing. Nonconformismul și ideile îndrăznețe sunt tot mai bine văzute de internauți.

Strategiile pentru campaniile de realizare de articole de blog, infografice sau videoclipuri nu trebuie să fie gândite doar pentru a răspunde nevoilor publicului țintă. Un context atipic poate atrage un număr mai mare de vizitatori, iar interesul pentru acea afacere se poate manifesta și în randul persoanelor deja fidelizate de alte branduri.

Mulți angajatori doresc să colaboreze cu persoane deschise, creative, care pot găsi modalități noi de a atrage și păstra atenția utilizatorilor. Acest talent al unui specialist SEO este apreciat pentru că duce la o implicare mai mare a utilizatorilor și, în final, la o creștere a conversiilor.

Competențele tehnice în SEO – cât de importante sunt?

Dacă ești expert SEO, nu trebuie să fii și programator. Totuși, cunoscând limbajele de programare HTML, CSS, JavaScript și conceptele de bază de dezvoltare web, poți să îmbunătățești site-urile din punct de vedere tehnic. Aceste cunoștințe îți permit să iei măsuri, să îndrepți erori în timp util, fără a mai fi necesară intervenția echipei tehnice. Totuși în acest domeniu trebuie să deții cunoștințe solide despre structura URL-urilor, schema markup și elemente despre optimizarea pentru dispozitive mobile. Aceste elemente sunt importante pentru accesibilitatea și indexarea rapidă a site-ului de către motoarele de căutare. Aspectele menționate sunt confirmate de un studiu Moz, ce arată că 30% din succesul unei strategii SEO se datorează factorilor tehnici.

Ce caută angajatorii la un specialist SEO? Ei bine, aceștia își echipe formate din persoane ce au cunoștințe tehnice solide care să le permită să ia rapid decizii favorabile legate de funcționarea site-ului și crearea strategiilor SEO.

Adaptabilitatea și învățarea continuă – chei ale succesului într-un domeniu dinamic

Este o certitudine că mediul online evoluează cu o dinamică amețitoare. Adaptabilitatea la noile schimbări și cunoașterea celor mai noi soluții SEO sunt necesare pentru specialistii competitivi. Cum algoritmii motoarelor de căutare modifică de la un an la altul și strategiile de optimizare trebuie adaptate pentru a menține poziția în căutări.

Oamenii dispuși să învețe continuu să urmeze cursuri de perfecționare și persoanele care adaptează ușor strategiile la noile cerințe sunt preferați în acest mediu extrem de competitiv.  În acest sector este foarte important să fii la curent cu modificările aduse de Google algoritmilor de căutare, însă pentru a avea proaspete toate aceste schimbări este nevoie să participi permanent la cursuri de formare de specialitate și la programe de perfecționare. Cu specialiști SEO flexibili în echipă, angajatorii au garanția că afacerea online nu rămâne în urmă.

O carieră de succes în SEO oferă satisfacții de ordin personal și financiar.  Totuși pentru a fii competitiv este nevoie să deții cunoștințe solide și să continui să cultivi abilitățile și competențele menționate mai sus. Dacă ești dispus să te perfecționezi  – participând continuu la cursuri de formare SEO, discuții deschise, masterclass-uri și webinarii realizate de specialiștii Google –  și să rămâi la curent cu evoluțiile din domeniu, vei fii un specialist SEO valoros solicitat de angajatori. Investește timp în formarea profesională, experimentează cu strategii noi,  fii mereu pregătit să te adaptezi unui peisaj digital în continuă schimbare, cu siguranță vei fi căutate de angajatori și vei avea un portofoliu de invidiat.

Array

Autor:
19 August 2024

Ultima editare: 18 October 2024


Cele mai noi anunțuri pentru de pe OLX

  • Angajam soferi profesionisti cat C+E PE TARA contract Holcim alesd

    SC Selmaster Vest SRL cu sediul in Oradea CALEA SANTANDREI 118 , cu o experienta de peste 8 ani in domeniul transporturilor angajeaza SOFERI PROFESIONISTI, categoria C + E, pentru transport TUR - R..

    Bihor 24 Sep 10:09 Full time

  • Magazin alimentar angajam casieră

    Magazin alimentar in Manastur angajeaza casieră cu experienta in vanzari .Detalii la telefon 07******89

    Cluj 01 Oct 09:10 Full time

  • Angajăm șoferi pe comunitate 7.5 tone

    Angajam sofer pe comunitate camioneta 7.5 tone Mercedes Atego, cabină dublă (exact ca la camion mare cu 2 paturi) Camionetele sunt noi cu următoarele dotări: perdea cu uși la spate, pilot aut..

    Mures Azi 09:10

  • Angajam Agent Vanzari articole de unica folosinta

    . Experienta intr-o pozitie similara

    2. Responsabil, organizat, ordonat, perseverent, confident

    3. Eficient in rezolvarea problemelor intalnite

    4. Dorinta de munca

    5. Capaci..

    Arges Azi 12:10 Full time

  • Angajam vanzatoare supermarket URGENT!

    În cadrul magazinelor Toamna Crisan, Toamna Zahana si Toamna Parcul Tineretului din Slatina ne marim echipa.

    Pentru detalii sau pentru a aplica, sună la nr de telefon sau depune-ți CV-ul p..

    Olt Azi 12:10 Full time

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 + 1 =

Alte articole