INFORMAT

Top calități ca să câștigi simpatia clienților, în funcție de domeniu

10 mai 2021

Autor: and

Fiecare meserie presupune un nivel de dedicare și pasiune, care te va face să excelezi și să avansezi în cel mai scurt timp. Indiferent de domeniul în care activezi, calitatea serviciilor tale și felul în care te raportezi la clienți sunt elementele care te vor recomanda în mod special. Pentru ca totul să meargă bine, va trebui să-ți pui în valoare calitățile care te fac cel mai bun în meseria ta și care îți oferă ambiția necesară pentru a excela. Ți-am pregătit o listă cu cele mai valoroase calități de care trebuie să dai dovadă, când vine vorba de câștigarea simpatiei clienților:

De ce contează impresia pe care o lași clienților

În domeniile precum HoReCa, ospitalitatea este baza unei afaceri prospere, iar serviciile oferite de un business se reflectă și prin comportamentul angajaților. De aceea, întregul pe care îl oferă un restaurant sau un hotel va rămâne în mintea clienților pentru mult timp. Odată ce te angajezi într-un astfel de domeniu, îți asumi și responsabilitatea de a face tot posibilul pentru a câștiga simpatia celor care trec pragul locației în care lucrezi. Probabil știi că întotdeauna clientul are dreptate, iar dacă îi oferi respect și servicii impecabile, te vei bucura de un nivel ridicat de apreciere.

De asemenea, loialitatea clienților se bazează, în mare parte, pe impresia pe care și-o fac despre un anumit local, iar la acest capitol tronează felul în care au fost tratați de către personal. În cadrul oricărui business din această sferă, loialitatea este vârful pe care își doresc antreprenorii să-l atingă. Un client loial alege întotdeauna același business, aceleași servicii și face recomandări altor potențiali clienți cu aceleași gusturi și pasiuni similare. Așteptările clienților trebuie să fie mereu pe lista priorităților de îndeplinit în fiecare zi.

Calitățile unui chelner

Meseria de chelner este una dintre cele mai solicitante, în special din cauza contactului pe care îl ai mereu cu clienții restaurantului sau barului în care lucrezi. Deoarece aceștia vin în fiecare zi cu noi nevoi și așteptări, trebuie să fii pregătit să pui la bătaie un arsenal divers de calități. Iată care sunt cele mai importante:

Politețea

Politețea și respectul sunt elemente intens apreciate de oamenii cu care intri în contact în fiecare zi, indiferent că este vorba de clienți sau prieteni. Un chelner politicos știe când este momentul să ia comanda, să facă sugestii și să ceară părerea despre preparate, băuturi și servicii. Chiar dacă ești supus la stres și te confrunți cu zile aglomerate, precum cele de weekend, pasiunea te va ajuta să pui accent pe ceea ce este mai important.

Vezi 👉 ofertele de munca pentru categoria de PERSONAL HOTELIER-RESTAURANT

Ospitalitatea

Precum numele industriei, ospitalitatea este o valoare esențială pentru fiecare persoană care activează în acest domeniu. Clienții își doresc să revină într-un local care le oferă toate serviciile pe care și le doresc, dar și la un colectiv concentrat pe ceea ce înseamnă cu adevărat industria ospitalieră. Zâmbetul permanent, adresările cordiale și răspunsurile corecte și politicoase sunt câteva dintre elementele principale, ce nu trebuie să lipsească.

Cunoașterea meniului

Un chelner informat și pe placul clienților cunoaște mereu toate detaliile meniului și poate face recomandări pe baza preferințelor clienților. Deoarece tu ești prima legătura a acestora cu restaurantul, este recomandat să ai cât mai multe păreri pertinente despre preparatele care se regăsesc în meniu, dar și despre specialitățile restaurantului. De asemenea, atenția la detalii te va pune în avantaj. De exemplu, verifică mereu farfuriile, înainte de a le pune pe masa clienților, și asigură-te că nu există greșeli sau alte probleme care i-ar putea face să le refuze.

Atenția și spiritul de observație

Chelnerul cunoaște tot ceea ce se întâmplă în sală și are obligația de a fi mereu disponibil pentru cererile clienților. Fie că aceștia vor să pună o întrebare despre meniu, fie că doresc să comande încă o porție de desert și un vin, chelnerul trebuie să fie mereu în preajmă. Atunci când te ocupi de câteva mese, este necesar să ții minte toate detaliile pe care le discuți cu clienții și să le observi comportamentul. Adesea, oamenii nu își doresc să cheme direct chelnerul la masa lor, prin gesturi ale mâinilor, dar nici nu apreciază un chelner insistent, care pune prea multe întrebări. Expresia „read the room” („citește atmosfera”) se potrivește cel mai bine, în această situație. Fii mereu cu ochii în patru și aproape de mesele pe care le servești. Cu cât ești mai atent cu oaspeții restaurantului, cu atât mai apreciată îți va fi munca la finalul zilei și vei reuși să oferi valoare localului, prin dedicarea față de muncă și față de client.

Calitățile unui livrator

Serviciile de livrare au devenit tot mai solicitate în ultima perioadă, în contextul pandemiei. De la firme de curierat la livratori de mâncare și alte servicii, toate acestea au fost și încă sunt baza unei societăți care încearcă să păstreze doza de normalitate și de funcționare. Ca livrator sau curier, este important să ții cont de câteva calități, înainte de a alege un loc de muncă în acest domeniu:

Punctualitatea

Chiar dacă este complicat să fii mereu punctual în societatea din secolul 21, cu stresul, aglomerația și problemele neașteptate care acaparează orice oraș, această calitate te va ajuta să fii apreciat de toți clienții. În ceea ce privește livrările, indiferent de felul acestora, ceea ce-și doresc oamenii cel mai mult este ca produsele sau coletele lor să fie livrate la timp. Acest lucru include, în special, respectarea programului lor și intervalul de timp în care pot accepta comenzile.

Gaseste acum 👉 un loc de munca de CURIER pe OLX.ro

Poate fi complicat pentru un curier sau un livrator să se încadreze într-un interval de timp anume pentru mai mulți clienți, însă, în această perioadă, avantajul stă în faptul că majoritatea oamenilor muncesc de acasă. Îți poți alege zona în care ai cele mai multe colete de livrat, dar acordă-ți mereu o marjă de eroare, pentru a nu dezamăgi clienții. De asemenea, nu uita să fii flexibil, deoarece lucrurile se pot schimba pe ultima sută de metri. Un curier care face un mic compromis și este pregătit să își schimbe programul, într-o mică măsură, va câștiga instant respectul clientului.

Comunicarea

Poate cel mai neplăcut lucru, pentru un client care așteaptă un colet, este momentul în care curierul nu răspunde la telefon sau numărul apelat nu este disponibil, în special dacă cel care apelează își dorește să facă o schimbare de ultimă oră cu privire la ora sau locul livrării. Pentru a oferi servicii impecabile și a câștiga simpatia clienților, asigură-te că ai mereu telefonul deschis și că poți prelua apelurile sau reveni cu acestea, într-un timp cât mai scurt. Meseria de livrator este una solicitantă, în special dacă muncești la o firmă de curierat, dar este necesar să găsești echilibrul, dacă îți dorești să te acomodezi cât mai repede și să fii respectat de către clienții tăi.

Încrederea

Punctualitatea este întregită de încrederea de care dai dovadă. S-ar putea să ai mulți clienți pe care îi vezi aproape în fiecare zi, indiferent că este vorba de persoane fizice sau de reprezentanți ai unor business-uri. Odată ce creezi o relație cu clienții tăi, este important să le demonstrezi că pot avea încredere în procesul de livrare și de ridicare a comenzilor. Încrederea se dovedește prin respectarea orei la care promiți să ajungi, prin livrarea bunurilor în stare perfectă și prin promptitudine.

Calitățile unui casier

O carieră în care interacționezi cu oameni zilnic poate fi pe gustul tău, dacă ești pasionat de socializare și de relațiile dintre oameni. Chiar dacă te simți născut pentru asta, există și câteva calități de care nu te poți lipsi:

Profesionalismul

Un casier atent la toate dă dovadă de profesionalism chiar și la cele mai mici taskuri. Este important să-ți iei munca în serios și să îți dorești ca totul să meargă conform planului și cerințelor, deoarece aceste elemente te vor ajuta să faci o treabă cât mai eficientă. Simpatia clienților poate fi câștigată printr-o atitudine potrivită și servicii rapide, fără a sacrifica din calitatea acestora. Profesionalismul este esențial indiferent de rolul pe care îl ocupi într-o organizație, în cadrul unui magazin sau într-o instituție.

Calitatile unui chelner

Atitudinea pozitivă

Atitudinea pozitivă poate schimba ziua unui client sau a unui coleg, motiv pentru care merită să debordezi de aceasta în fiecare zi. Clienții vor aprecia în mod special un angajat care se afișează cu zâmbetul pe buze, care poate oferi sfaturi sau răspunde la întrebări într-un mod cât mai implicat și informat.

Descopera 👉 ofertele de munca de pe OLX.ro, la categoria CASIERI – LUCRATORI COMERCIALI

Punctualitatea

Într-o meserie de casier, este esențial să fii punctual în fiecare zi. De tine pot depinde mai multe detalii care fac întreaga zi de lucru să înceapă într-un anumit moment și într-un anume fel. Pentru a nu da programul peste cap, fii punctual sau discută cu colegii, pentru a fi înlocuit dacă ai o problemă urgentă. Clienții vor fi nevoiți să aștepte în plus, dacă nu te prezinți la momentul potrivit la muncă, iar asta poate crea neplăceri pe mai multe planuri.

Calitățile tale pot fi îmbunătățite, în timp, și cu ajutorul experienței. Fă tot posibilul să-ți alegi o carieră care ți se potrivește și în care poți deveni cea mai bună versiune a ta. În acest fel, vei avansa cu ușurință și îți vei găsi adevăratul scop, fără bătaie de cap și cu multă pasiune.

Sursa foto: Shutterstock.com


Autor: and
10 mai 2021


Cele mai noi anunțuri pentru de pe OLX

  • Angajam Agent Vanzari Materiale de constructii

    Alătură-te echipei PRO MANUCOM! Vino ca al unsprezecelea membru al echipei noastre tinere, energice și profesioniste.
    ProManuCom angajează AGENT VÂNZĂRI ( materiale de Constructii) zon..

    Timis 21 Jun 17:06

  • Service auto angajeaza mecanic auto

    Service auto angajează :
    Mecanic auto.

    Cerinte:
    - seriozitate;
    - responsabilitate;

    Cu experienta sau începător in service auto!

    Program fix..

    Dolj 21 Jun 15:06 Full time

  • Coordonator echipe tencuieli mecanizate

    Ne marim echipa si cautam, sa ni se alature "Coordonator echipe tencuieli mecanizate" in cadrul unei firme de constructii civile specializata in executarea de tencuieli mecanizate, pereti interiori s..

    Bucuresti - Ilfov 21 Jun 15:06 Ingineri - Meseriasi - Constructori

  • Sofer Livrări Pizza Part Time

    Pizzerie din Oradea angajează șofer pt livrări la domiciliu part time !
    Pt mai multe detalii contacti-ne la nr de tel: 07********86

    Bihor Azi 01:06 Necesita deplasari

  • Angajam Mecanic Auto Sector 3 - Basarabia - Morarilor - Acces Metrou

    Angajam mecanic auto cu experienta

    Echipa este formata din mecanici si ingineri tineri 30- 37 ani.

    Suntem o firma specializata in curatarea filtrelor de particule, SCR, catalia..

    Bucuresti - Ilfov Azi 01:06 Locatie stabila

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 + 1 =

Alte articole