Autor: Alves Lucas
Una dintre cele mai importante etape din procesul de recrutare, indiferent că este vorba despre recrutare directă, pe filieră internă, a angajaților din aceeași companie, ori de căutarea oamenilor potriviți în afara firmei, este anunțul de angajare. La fel ca în cazul unui CV bine scris și cu un aspect impecabil care îți atrage atenția imediat și te convinge că merită să inviți un candidat la interviu, tot așa funcționează și anunțul de angajare din perspectiva celor care sunt interesați de postul pe care îl oferi.
Ce informații relevante ar trebui să cuprindă? Care sunt aspectele importante de care e indicat să ții seama, ca să nu faci greșeli majore când redactezi un astfel de anunț? Sunt câteva dintre întrebările la care îți răspundem, în continuare, astfel încât să poți atrage cei mai buni posibili angajați.
Dacă ești în căutarea unor angajați valoroși, OLX te ajută să îi găsești pe cei mai buni pentru tine. Fă-ți cunoscut anunțul de angajare aici și atrage candidații potriviți, care pot aplica simplu și rapid, la jobul pe care și-l doresc.
Importanța unui anunț de angajare bine scris

Trăim într-o lume competitivă, în care totul pare a fi o cursă continuă contra cronometru. Timpul este, prin urmare, prețios. Procesul de recrutare poate fi unul anevoios, pentru că nu este ușor să găsești oameni bine pregătiți, într-un interval cât mai scurt. Din această perspectivă, un anunț de angajare bine scris este una dintre cele mai importante etape, din mai multe motive, cum ar fi:
- te ajută să economisești timp – un anunț de angajare bine scris, care conține toate informațiile relevante pentru posibilii candidați, te scutește de timpul petrecut la telefon, ca să dai detalii viitorului angajat, înainte de a-l chema la interviu;
- contribuie la o selecție eficientă – detaliile semnificative despre responsabilități, pregătirea și experiența profesională sunt esențiale pentru a face o selecție riguroasă, încă din prima fază a recrutării; candidații vor ști ce vrei de la ei și vor putea să-și facă o minimă autoevaluare, ca să nu aplice inutil la un post, pentru că nu îndeplinesc condițiile minime de angajare;
- reflectă profesionalismul companiei – un anunț de angajare bine scris, organizat și creativ este ca o carte de vizită pentru companie; cel care citește își poate face o idee despre mediul în care va lucra și despre nivelul pe care trebuie să-l aibă, ca să poată obține jobul respectiv;
- ajută la fluidizarea procesului de recrutare – dacă optezi pentru publicarea anunțului de angajare pe site-uri specializate, cum este OLX, atunci mesajul tău ajunge rapid la foarte multă lume; apoi, candidații au posibilitatea de a aplica rapid și simplu la postul respectiv; toate lucrurile acestea fluidizează procesul de recrutare și te ajută să câștigi timp prețios.
Dacă ești în căutarea unui specialist social media ori a unui manager, publică-ți anunțul de angajare pe OLX, pentru ca toți cei interesați să ajungă la tine cât mai repede și ușor.
Ce informații ar trebui să conțină un anunț de angajare

Ca să îți dai seama că un candidat este potrivit pentru locul de muncă pe care îl oferi, încă din procesul de recrutare, este important ca de la bun început să știi ce să ceri și să fii transparent. Astfel, anunțul de angajare poate fi unul dintre cele mai eficiente instrumente prin care poți ajunge ușor și rapid la oamenii pe care ți-i dorești în echipa ta. Prin urmare, modul în care îl redactezi este definitoriu. Și ca să te asiguri că nu ratezi date importante, iată ce informații ar trebui să conțină anunțul tău de angajare, ca să fie bine scris și să atragă cei mai buni viitori angajați:
- date relevante despre tipul postului – este un job full-time sau part-time, presupune o locație stabilă ori deplasarea în alte localități; este muncă de birou sau de teren; totodată, poți preciza dacă jobul necesită prezența fizică la locul de muncă sau dacă activitatea remote poate fi o alternativă; deși nu este obligatoriu, precizarea salariului, sub formă de interval între o sumă minimă și maximă, dă un plus de încredere și, totodată, este o modalitate de selecție a candidaților care, din start, știu la ce se pot aștepta;
- povestea companiei – un paragraf despre povestea companiei este întotdeauna binevenit, pentru că posibilii candidați vor să știe cine este viitorul lor angajator, dacă este pe piață de mulți ani sau este o firmă abia înființată, dacă este o companie cu tradiție;
- scurtă prezentare a jobului – o listă cu 5-6 responsabilități care îi vor reveni viitorului candidat este utilă pentru ca acesta să știe dacă are pregătirea necesară pentru ceea ce tu îi vei cere sau dacă este dispus să învețe pe parcurs unele lucruri;
- ce așteptări ai de la candidat – dincolo de atribuții, ai nevoie de un anumit tip de angajat pentru un post anume; este bine să precizezi care sunt aptitudinile ideale, de la a fi un bun comunicator, până la a avea capacitate de organizare excelentă;
- pregătirea candidatului ideal – studiile minime, necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor, sunt esențiale pentru a face o bună selecție a viitorilor candidați;
- ce îi oferi tu candidatului – program flexibil, programe de perfecționare, training în perioada de acomodare, alte beneficii, în funcție de specificul jobului respectiv.
Dacă ai un business în domeniul HoReCa și ești în căutarea unor angajați de valoare, fă-ți cunoscut anunțul pe OLX, pentru a găsi ușor candidații ideali ce pot deveni rapid parte din echipa ta.
Cum scrii un anunț de angajare – tips and tricks

Redactarea unui anunț de angajare care să atragă cei mai buni angajați poate fi o provocare dificilă, însă, dacă ții cont de câteva reguli simple, poți rezolva problema ușor și eficient. Prin urmare, iată care sunt aspectele care pot face diferența între un text atractiv și bine scris și unul mai puțin reușit:
- acordă importanță profilului audienței – primul lucru la care ar trebui să te gândești este cum ajung potențialii candidați să citească anunțul tău; textul trebuie să fie concis, coerent și ușor de citit, mai ales de pe dispozitivele mobile, pentru ca oamenii să poată accesa mesajul tău de oriunde;
- dă anunțului tău un titlu atrăgător – un titlu atrăgător este ca un ambalaj interesant care îți vinde un produs; alege un mesaj care să-l facă pe viitorul candidat să înțeleagă cât de important este el pentru tine și pentru echipa din care va face parte: exemple de titluri atractive sunt: „Facem angajări. Vino în echipa noastră”, „Construim o echipă solidă. Vino alături de noi”, „Noi te vrem în echipa noastră. Tu ești pregătit?”;
- oferă informații relevante – anunțul tău nu ar trebui să depășească 150-200 de cuvinte și ar fi ideal să ofere strict informațiile de care posibilii candidați au nevoie ca săaplice la jobul respectiv;
- dă o formă atractivă anunțului tău – organizează informația, folosind titluri și intertitluri; folosește un limbaj simplu și propoziții scurte: nu ezita să utilizezi bullet-urile sau să bolduiești cuvintele pe care le consideri importante;
- acordă atenție sporită redactării corecte – una dintre cele mai importante misiuni este să câștigi încrederea viitorului angajat, iar primul pas este ca anunțul să conțină informații complete și redactate respectând toate regulile gramaticale și de punctuație; apoi, în funcție de profilul de candidat pe care îl cauți, poți scrie anunțul în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
- lasă un număr de contact și adresa companiei – datele de identificare minime sunt o invitație la construirea unei relații de încredere cu viitorul angajat, prin urmare, ele pot reprezenta un atu pentru anunțul tău, chiar dacă nu este obligatoriu să le menționezi.
Recrutează gratuit pe OLX și oferă șansa reală de angajare și susținere activă persoanelor cu dizabilitati, concentrându-te pe beneficiile pentru angajat, colegii de echipă, compania ta și întreaga societate. Ai curajul și încrederea că poți schimba mentalitățile și, implicit, statisticile!
O etapă importantă în procesul de recrutare este reprezentată de construirea și redactarea unui anunț de angajare coerent și relevant pentru posibilii candidați cărora li te adresezi. Misiunea ta poate fi destul de dificilă, însă, ținând cont de câteva recomandări, cum sunt și cele de mai sus, ai toate șansele să găsești rapid oamenii potriviți pentru echipa ta.
Sursa foto: Shutterstock
Autor: Alves Lucas
1 February 2021