COMPETENT

Managerul de hotel – ce responsabilități și aptitudini are și ce salariu poate avea

13 septembrie 2019

Autor:

Manager de hotel. Când te gândești la un astfel de job, trebuie să iei în calcul mai multe aspecte, cum ar fi felul în care poți gestiona activitatea din unitatea turistică pe care ai vrea să o conduci, dar, mai ales, felul în care poți construi relații de afaceri cu alți parteneri sau furnizori de produse. Aceasta pentru că serviciile pe care tu le oferi trebuie să răspundă standardelor de calitate și să facă față în permanență concurenței. 

Mai jos vorbim despre ce presupune un astfel de job, de ce calificări ai nevoie și ce aptitudini îți sunt necesare pentru a obține o funcție de manager hotelier în România.

Cât poți câștiga ca manager de hotel în România
De ce pregătire ai nevoie pentru a obține un post de manager de hotel
Ce responsabilități ai ca manager de hotel
Ce aptitudini îți trebuie ca să devii manager de hotel
La ce să te aștepți de la un post de manager de hotel

Cât poți câștiga ca manager de hotel în România

Când vine vorba despre cât ai putea câștiga dacă ocupi un post de manager de hotel în România, trebuie să știi că pachetele salariale pentru o astfel de funcție variază în funcție de mai mulți factori, cum ar fi:

  • clasificarea unității hoteliere (cu cât are mai multe stele, cu atât salariul este mai mare);
  • orașul în care este disponibil postul respectiv;
  • afilierea la un lanț hotelier internațional;
  • experiența deținută anterior;
  • dimensiunile hotelului respectiv.

Ca manager de hotel poți câștiga în jur de 4.000 de euro pe lună, în funcție de factorii de mai sus. Pe lângă salariul în sine, poți avea și alte facilități, dar acest lucru depinde de felul în care negociezi cu angajatorul tău. 

Citește și Ce salarii poti castiga in 2019 pentru cele mai cautate joburi: sofer – menajera – meserias in constructii 

De ce pregătire ai nevoie pentru a obține un post de manager de hotel

Ca să poți obține un post de manager de hotel, în principiu ar trebui să ai următoarea pregătire și experiență profesională:

  • studii superioare economice, cu specializare în domeniul turismului (potrivit legii, cursul de formare managerială în turism este obligatoriu să aibă o durată de 6 luni – 720 de ore – și să fie acreditat de Autoritatea Națională de Calificări);
  • brevet de turism;
  • experiență relevantă în domeniu – dacă țintești un pachet salarial atractiv;
  • cunoașterea pieței din domeniul hotelier;
  • cunoașterea de limbi străine – pentru că vei avea întâlniri și cu manageri străini.

Ce este brevetul de turism 

Potrivit HG 121/2013, brevetul de turism este documentul prin care îți este atestată capacitatea profesională în domeniul turismului și îți este cerut în momentul în care vrei să ocupi o funcție de conducere a unei structuri de primire turistică.  În funcție de nivelul de pregătire pe care îl ai, cu un astfel de brevet poți accede la funcția de:

  • manager în activitatea de turism;
  • director de agenție de turism;
  • director de hotel;
  • director de restaurant;
  • cabanier.

Cum obții brevetul de turism pentru funcția de manager de hotel

Pentru a putea obține funcția de manager de hotel ai nevoie de următoarele acte: 

  • cerere de eliberare a brevetului de turism;
  • curriculum vitae;
  • copie a actului de identitate;
  • copie a actului care atestă pregătirea și experiența profesională (dovada că ai absolvit cursul/cursuri de formare profesională și dovada vechimii în muncă);
  • cazier judiciar;
  • certificat de cazier fiscal;
  • copie după atestatul/atestatele de limbă străină (dacă nu ai absolvit o facultate în domeniu, nu ai dublă cetățenie, cursuri postuniversitare într-o limbă străină).

Dacă ai un brevet care a fost valabil pentru o funcție inferioară celei de manager, atunci este necesară preschimbarea brevetului. 

Criterii pentru a obține brevetul de turism pentru postul de manager de hotel: 

  • ești absolvent cu examen de licență al unei facultăți acreditate și al unui curs de formare managerială în domeniul activității hoteliere;
  • ai o vechime în muncă, în domeniul turismului într-o funcție de conducere, de cel puțin doi ani;
  • deții atestat de limbă străină de circulație internațională (după caz).

sau

  • ești absolvent al unui liceu, cu diplomă de bacalaureat și al unui curs de formare managerială în domeniul activității hoteliere;
  • ai o vechime în muncă, în domeniul turismului într-o funcție de conducere, de cel puțin trei ani sau de cel puțin cinci ani în domeniul turismului într-o activitate calificată de specialitate;
  • deții atestat de limbă străină de circulație internațională.

Ce responsabilități ai ca manager de hotel

Ca manager de hotel, principalul tău scop este să asiguri funcționarea hotelului, a pensiunii, a complexului hotelier sau a resortului pe care îl conduci, în condiții optime. Și este de preferat să poți face acest lucru nu doar pe termen scurt și mediu, ci și pe termen lung. Prin urmare, va trebui să îndeplinești mai multe atribuții, cum ar fi cele de mai jos: 

  • să elaborezi strategii de dezvoltare a serviciilor pe care le oferă hotelul;
  • să promovezi imaginea hotelului prin organizarea și coordonarea unor activități de marketing și publicitate;
  • să te asiguri că serviciile hoteliere sunt bine promovate;
  • să construiești și să dezvolți relațiile cu agențiile de turism;
  • să te ocupi de planificarea, organizarea, coordonarea și controlul tuturor activităților din unitatea pe care o conduci;
  • să te asiguri în permanență că personalul din subordinea ta respectă cele mai bune standarde de calitate;
  • să supervizezi modul în care se realizează fidelizarea clienților;
  • să te asiguri că orice reclamație venită din partea clienților este soluționată rapid și eficient;
  • să te asiguri că furnizorii produselor și serviciilor de care este nevoie în unitatea hotelieră pe care o conduci corespund standardelor de calitate pe care tu le impui;
  • să stabilești o relație eficientă cu furnizorii pentru rezolvarea rapidă a oricărei probleme care poate să apară;
  • să ai în permanență în vedere că prospectarea pieței este crucială: serviciile tale trebuie să fie cele mai bune, iar pentru aceasta trebuie să fii la curent cu ultimele noutăți și să adaptezi propriile servicii și produse cerințelor clienților;
  • să asiguri un flux operațional eficient la nivelul activităților care se desfășoară în unitatea pe care o conduci.

Citește și Codul Muncii 2019: tot ce trebuie sa stii despre drepturile si obligatiile tale, in calitate de angajat 

Ce aptitudini îți trebuie ca să devii manager de hotel

Un bun manager de hotel are, în primul rând, aptitudini excelente de comunicare, negociere și planificare. Pe lângă toate acestea, însă, mai sunt și alte abilități pe care dacă le ai, reprezintă un avantaj pentru ocuparea unui astfel de post. Iată care sunt câteva dintre acestea:

  • bună coordonare a unei echipe numeroase;
  • capacitate de a lua decizii rapide, eficiente și cu responsabilitate;
  • foarte bun organizator;
  • management eficient al timpului;
  • capacitate de evaluare a angajaților;
  • abilitate de a concepe un plan de organizare a carierei în cadrul unității hoteliere.

La ce să te aștepți de la un post de manager de hotel

În loc de concluzie, iată câteva aspecte legate de funcția de manager de hotel de care este bine să ții cont, dacă te-ai hotărât să ocupi un astfel de post:

  • deși, teoretic, este o muncă de birou, îți petreci mare parte din timp cu clienții și cu personalul angajat;
  • aproape 50% dintre managerii de hotel sunt angajații proprii, în hoteluri mici, moteluri, complexuri hoteliere; te poți număra și tu printre ei sau nu;
  • managementul hotelier presupune foarte multă implicare și ești supus presiunilor constante, deci va trebui să faci față stresului și să ai o bună capacitate de a reacționa în situații de criză;
  • ca manager de hotel va trebui să ai o ținută impecabilă, să fii un maestru al diplomației și să ai foarte multă răbdare.

Citește și Cum iti negociezi salariul in functie de experienta si industrie

Prin urmare, ca manager de hotel trebuie să fii un excelent comunicator și organizator, să știi să negociezi cu partenerii de afaceri și cu furnizorii de servicii și să fii dispus să petreci foarte mult timp dedicat jobului. Reține că nu este doar o funcție de birou, ci și de muncă de teren, principalul tău scop fiind să asiguri funcționarea hotelului, a pensiunii, a complexului hotelier sau a resortului pe care îl conduci, în condiții optime.

Dacă vrei să afli mai multe informații despre meseria pe care ai ales-o intră pe OLX.ro, unde vei găsi nu doar articole interesante, ci și joburi pe măsura așteptărilor tale. Îți ținem pumnii la interviu!

Sursa foto: Shutterstock


Autor:
13 septembrie 2019

Ultimele locuri de munca de pe OLX

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

− 3 = 4

Alte articole